سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
«فلسفهٔ ذهن، فلسفهٔ علم» به نمایشگاه کتاب تهران رسید

مدخل‌های فلسفهٔ علم و فلسفهٔ ذهن دانشنامه فلسفه استنفورد، با سرپرستی مسعود علیا در انتشارات ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مدخل‌های فلسفهٔ علم و فلسفهٔ ذهن دانشنامه فلسفه استنفورد، با سرپرستی مسعود علیا در انتشارات ققنوس به چاپ رسید.

طرح پرسش‌های مربوط به ماهیت اطلاع آگاهانه قدمتی به درازای عمر نوع بشر داشته است. شیوه‌های تدفین در دوران نوسنگی به ظاهر از باورهای روحانی حکایت دارد و شواهد اولیه‌ای در مورد وجود دست‌کم کمینه‌ای از تفکر متاملانه درباره ماهیت آگاهی انسانی به دست می‌دهد. همچنین معلوم شده است که همه فرهنگ‌های پیش‌نوشتاری به همین منوال شکلی از دیدگاه روحانی یا دست‌کم زنده‌انگارانه را می‌پذیرفتند که از درجه‌ای از تامل درباره‌ی ماهیت اطلاع‌آگاهانه حکایت دارد.

از متن کتاب می‌خوانیم: «مسئله این‌همانی شخصی معمولاً از دل امید به (یا بیم از) اینکه پس از مرگ باقی بمانیم پدید می‌آید؛ نمونه مشهور آن فایدون افلاطون است. آیا مرگ زیستی ضرورتاً وجود شخص را از بین می‌برد یا نه؟

به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط