سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کتاب‌هایی از دل روزنامه با طراحی جلد روزنامه

مدیر فروش نشر خوب گفت: نگارش مجموعه سه جلدی «بازپرسی» با شیوه مستندنگاری انجام شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا جلد کتاب نیز با این فضا طراحی شود. نویسندگان ما نیز پروسه بسیار سختی را در جمع‌آوری این منابع داشتند.

مهدی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره طراحی جلد مجموعه سه جلدی «بازپرسی» عنوان کرد: مجموعه «بازپرسی»، سه جستار روایی از تعدادی پرونده جنایی در دوره پهلوی اول و دوم است. کتاب اول متمرکز بر دوره پهلوی اول یا همان دوره رضاخانی است. دومین کتاب قصه‌ای از خانواده‌ای است که به یکی از پرونده‌های دوران مشروطه مرتبط می‌شود و سومین کتاب نیز درباره قتلی به دست انوشیروان رزاق‌منش است که تمام داستان در دادگاه روایت می‌شود.

وی افزود: طراحی جلد و یونیفرم این مجموعه اثر معراج قنبری است و فضای طراحی آن، برگرفته از روزنامه‌ها و نشریاتی است که در آن دوران به این موضوعات می‌پرداختند. روی جلد از مطالب و تاریخ واقعی روزنامه استفاده شده و به قولی آن روزنامه تنها دچار یک بازطراحی شده است. نویسندگان ما در مسیر نگارش این کتاب به سراغ آرشیوهای متنی رفتند و به همین واسطه، ذهنیت ما برای تصویر جلد برگرفته از همان روزنامه شد؛ تا فضای جنایی بیشتری برای مخاطب ایجاد کند.

بهزادفر گفت: نگارش این کتاب در شیوه مستندنگاری انجام شده و مهم‌ترین منبع پژوهش آن روزنامه‌ها بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا جلد کتاب نیز با این فضا طراحی شود. نویسندگان ما نیز پروسه بسیار سختی را در جمع‌آوری این منابع داشتند. به‌زودی و بعد از این نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، ۴ عنوان دیگر از این مجموعه نیز منتشر خواهد شد.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدحسین IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    باید عکس جلد کتاب رو می‌ذاشتید تا دقیقاً بفهمیم راجع به چی گفت‌وگو کردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها