سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
رونمایی از ۵ اثر نویسنده بوشهری در شیراز

فارس- از پنج اثر مهسا اکابری، نویسنده جوان بوشهری در سالن غزل تالار حافظ شیراز، با حضور برخی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان و پژوهشگران شیراز و بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، کتاب‌های «رقص ثانیه‌ها»، «بادبادکت را گم کرده‌ای»، «در این حوالی»، «پشت پلک‌های بسته» و «فصل ریزش پر کبوترها»، مجموعه‌دلنوشته‌های ادبی مهسا اکابری، نویسنده بوشهری هستند که با ویراستاری فاطیما یزدانی، نویسنده، مترجم و ویراستار شیرازی، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده‌اند.
در این رونمایی که ظهر سه‌شنبه برگزار شد، مجید شناور (نویسنده و بازیگر بنام کشور)، ولی حسنی (پزشک، آزاده و جانباز)، محی‌الدین حسینی ارسنجانی (نویسنده و روزنامه‌نگار)، کرامت یزدانی «اشک» (ناشر این کتاب)، صغری محمدی (شاعر و خبرنگار)، سخنرانی و به اهمیت رونمایی و نقد و بررسی آثار نویسندگان جوان جهت حمایت و ترغیب و تشویق آن‌ها تاکید کردند.
مهسا اکابری، متولد ۱۳۷۹، نویسنده این پنج اثر در خصوص دلنوشته ادبی به خبرگزاری کتاب ایران گفت: به طور کلی «دل‌نوشته ادبی»، نوعی تک‌گویی نوشتاری، خواه نثر و خواه موزون است که از سر دلتنگی نوشته می‌شود و اصولاً صمیمانه و صادقانه می‌باشد. من در نگارش این دلنوشته‌ها سعی کرده‌ام که تعارف و خوشامدگویی نداشته باشم. لذا همه این‌ها، بازتاب احساس و اندیشه واقعی من هستند. این دلنوشته‌ها هدف و ساختارِ از پیش تعیین‌شده ندارند؛ فرمایشی و سفارشی نیستند. این‌ها، حاصل مونولوگی زاییده ذهن من هستند. چون واژه‌هایم برآمده از امیال و آرزوهایم هستند، طبیعتاً از دل بر می‌آیند و بازتاب احساس صادقانه و اندیشه معمولی مرا رقم می‌زنند.

رونمایی از ۵ اثر نویسنده بوشهری در شیراز

این نویسنده در ادامه با استفاده از عنوان آثارش چنین خواند و افزود: «فصل ریزش پر کبوترها» فرا رسید، غافل از آن‌که همگی پر گشوده بودیم تا «با بال‌های زخمی خویش» آواز امید بخوانیم. با خود گفتم چشم هایت را باز کن و بنگر «ثانیه‌هایی» که «پشت پلک‌های بسته‌ی» ما می‌رقصیدند. -به دنبال چه هستی! «بادبادکت را گم کرده‌ای؟» ناامید نباش، «در این حوالی» ناامیدی ممنوع است…!
فاطیما یزدانی، ویراستار این پنج اثر نیز در ادامه بحث دلنوشته‌های ادبی، گفت: «در واقع ادیبان و ادبشناسان، دل‌نوشته را مکتب خاصی نمی‌دانند در حالی که اگر کمی به عمق ماجرا بیاندیشند، دل‌نوشته را می‌توان سرگروه همه‌ی شعرها و متن‌های ادبی دانست. در واقع هرآنچه در زمینه‌ی شعر و نویسندگی سروده و نگارش می‌شود به آن علت که آغاز احساسی از جانب فرد دارد، دل‌نوشته به حساب می‌آید. همانطور که سرکار خانم مهسا اکابری در مورد واژه‌هایشان فرمودند، زیبایی یک اثر هنری نیز مشروط به وجود احساسات فرد در آن اثر است که هرآنچه از دل برآید لاجَرَم بر دل نشیند…»

رونمایی از ۵ اثر نویسنده بوشهری در شیراز

به گزارش ایبنا؛ مهسا اکابری، نویسنده بوشهری، چند اثر دیگر نیز در زمینه ادبیات (شعر و رمان) در دست چاپ دارد. کتاب‌های «رقص ثانیه‌ها»، «بادبادکت را گم کرده‌ای»، «در این حوالی»، «پشت پلک‌های بسته» و «فصل ریزش پر کبوترها»، مجموعه‌دلنوشته‌های ادبی مهسا اکابری، نویسنده بوشهری هستند که با ویراستاری فاطیما یزدانی، نویسنده، مترجم و ویراستار شیرازی، در قطع رقعی، در خردادماه جاری، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها