چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
«حُکم طلا؛ روایتی نو از قضاوت‌های امام علی علیه‌السلام» منتشر شد

کتاب «حُکم طلا؛ روایتی نو از قضاوت‌های امام علی علیه‌السلام» نوشته سیدناصر هاشمی از سوی انتشارات جمال برای گروه سنی نوجوان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ما قضاوت‌های بسیاری را از امیرمؤمنان، حضرت علی (ع) در تاریخ سراغ داریم که وقتی آن‌ها را می‌خوانیم، هم به دانایی ایشان پی می‌بریم و هم از خواندن آن داستان شگفت‌زده می‌شویم و از این موضوع که این انسان بزرگ، ۱۴۰۰ سال پیش، چگونه قضاوت و داوری می‌کرده است، تمام وجود ما را اعجاب فرا می‌گیرد.

سیدناصر هاشمی، در کتاب جدید خود ۱۰ مورد از این قضاوت‌ها و داوری‌ها را برای جوانان و نوجوانان بازنویسی کرده تا به واسطه خواندن آن‌ها، هم کمی سبک زندگی امام علی (ع) را تجربه کنند و هم از داوری‌ها و حکم‌های طلایی این حضرت لذت ببرند.

کتاب «حکم طلا؛ روایتی نو از قضاوت‌های امام علی علیه‌السلام» ما را سر سفره دانایی امیرالمؤمنین مهمان می‌کند. به راستی که نوجوان ما چقدر با قضاوت‌های حضرت علی (ع) آشناست؟ «حکم طلا» را بخوانید تا فرزندان‌تان را با ناب‌ترین و عادلانه‌ترین قضاوت‌ها آشنا کنید. کتاب «حکم طلا» روایتی نو از قضاوت‌های امام علی (ع) را انتشارات جمال برای گروه سنی نوجوان منتشر کرده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

وقتی علی صحبت‌های زن اول را شنید نگاهی به زن دوم انداخت. زن دوم هم همین حرف‌ها را زد، البته همه را به نفع خودش گفت. هر کدام خود را محق می‌دانست. بعد از اینکه صحبت آن‌ها تمام شد. علی اول کمی نصیحت‌شان کرد که با هم کنار بیایند ولی وقتی دید که هر دو حق را به خود می‌دهند و هیچ‌کدام کوتاه نمی‌آیند آن‌ها را از عذاب خدا ترساند، ولی باز هم هر دو حرف خود را می‌زدند. علی بعد از کمی فکرکردن سر بلند کرد و نگاهی به من انداخت و گفت: «قنبر! برو ارّه‌ای بیاور.».

اطلاعات بیشتر:

انتشارات جمال، کتاب «حکم طلا؛ روایتی نو از قضاوت‌های امام علی علیه‌السلام» نوشته سیدناصر هاشمی را در ۱۲۸ صفحه و به بهای ۹۹ هزارتومان برای گروه سنی نوجوان (دوازدهم متوسطه به بعد) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط