شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
«صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری» به چاپ چهارم رسید

کتاب «صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری» نوشتۀ بندیکت کُهلر به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری» نوشتۀ بندیکت کُهلر به چاپ چهارم رسید.

کُهلر، که تحصیلات اقتصادی تاریخی و همچنین تجربۀ بانکداری دارد در آخرین اثر خود این ادعا می‌کند که عناصر اصلی سرمایه‌داری مدرن که ابتدا در ونیز ظاهر شد درواقع از نهادها و رویّه‌های کسب‌وکار اسلامی اقتباس شده‌اند. او از جمله نوآوری‌های مهم مسلمانان را ایجاد نهادهای شرکت و وقف، ابداع فنون مدیریت تجاری، ریاضیات بازرگانی و اصلاحات پولی می‌داند. به اعتقاد نویسنده، اسلام تنها دینی است که بنیان‌گذارش کارآفرین بود و احترام به قراردادها در این دین یک واجب دینی و وظیفۀ مدنی شمرده می‌شد. مکه نه‌فقط مکانی مقدس، بلکه مرکزی بسیار مهم برای تجارت بود و تجربۀ پیامبر اسلام (ص) در تجارت، نقشی مهم در اداره‌ی موفق شهر مدینه و مذاکره و جنگ با دشمنان داشت.

نویسنده با اتکا به منابع گسترده و با بیانی جذاب، خواننده را از مکه به مدینه، دمشق، بیت‌المقدس، بغداد، قاهره و سایر شهرهای اسلامی می‌بَرد و با شیوه‌های مدیریتی حاکمان آن بلاد آشنا می‌کند و سیر تحول نهادهای اسلامی و علل پیشرفت و سپس افول تمدن اسلامی را با توجه به انگیزه‌های اقتصادی تحلیل می‌کند.

چاپ چهارم کتاب «صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری» با ترجمۀ جعفر خیرخواهان در ۳۸۳ صفحه و به قیمت ۳۵۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط