چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
اولین جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب»

جشنواره «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» یک مسابقه تولید پادکست است که به همت خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، سرای آذریزدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جشنواره «قصه‌های خوب، با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» یک مسابقه تولید پادکست است که به همت خانه ادبیات کودک و نوجوان ایران، سرای آذریزدی برگزار می‌شود. این خانه مقصدی برای حفظ و ترویج ادبیات و فرهنگ ایران‌زمین است و در این جشنواره، قصد دارد با بازآفرینی قصه‌های زنده‌یاد مهدی آذریزدی، قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی و تلفیق آن با لهجه، ترانه‌ها و آهنگ بومی، ضرب‌المثل‌های مرتبط یا یافتن داستان مردمی مشابه با یکی از قصه‌های یادشده برای حفظ ادبیات کهن و فرهنگ عامه بپردازد.

آثار ارسالی به شیوه پادکست خواهند بود تا برای کودک و نوجوان امروز که در عصر تکنولوژی و فضای مجازی زیست می‌کنند از جذابیت و چالش بیشتری برخوردار باشد. شرکت‌کنندگان می‌بایست یک اثر از قصه‌های مجموعه ۸ جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» یا یک اثر از قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی را به لهجه اصیل خود بخوانند. این خوانش می‌تواند به شیوه‌های مختلف کتابخوانی و روایت‌گری (قصه‌گویی) اجرا شود. نکته حائز اهمیت، پرداخت قصه منتخب با بهره‌گیری از موسیقی، لالایی و اشعار عامه، مَتَل‌ها، اشاره به آداب و رسوم، ضرب‌المثل‌ها، افسانه‌ها، باورها و اعتقادات محلی است.

طبیعی است از آثاری که از تلفیق قصه منتخب و تکنیک موردنظر استفاده کرده و به درستی و خلاقانه پرداخت شده‌اند استقبال می‌شود. کودکان ۷ تا ۱۱ سال، نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال و در بخش غیررقابتی بزرگسالان ۱۸ سال به بالا می‌توانند آثار تولیدی خود را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ به ایتا، تلگرام و ایمیل دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از چهارچوب‌های ارسال اثر و جوایز و هدایای جشنواره، به سایت www.Azaryazdi.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط