پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
نشست انجمن نویسندگان نوجوان «روشنا» در شهر خنجین برگزار شد

مرکزی - به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکزی و مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نشست انجمن نویسندگان و شاعران نوجوان روشنا با حضور شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان کشور در شهر خنجین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، این نشست انجمن نویسندگان و نوجوانان روشنا با حضور سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان اهل شهر خنجین استان مرکزی؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد.

در این نشست ادبی فرهنگی سید سعید هاشمی فواید این نشست‌های ادبی را بالا رفتن و ارتقای انگیزه و سطح دانش ادبی علاقه‌مندان و کشف استعدادهای پنهان کودکان؛ نوجوانان و جوانان در حوزه ادبیات عنوان کرد.

وی به کودکان؛ نوجوانان و جوانان مستعد و با ذوق توصیه کرد؛ از این گونه فضاها که توسط مسئولین مرتبط با حوزه ادبیات در اختیارشان قرار می‌گیرد نهایت استفاده را ببرند.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان اهل خنجین با اشاره به اهمیت مطالعه در مسیر رشد و پرورش توان نوشتاری نویسندگان به سوالات کودکان و نوجوانان در حوزه ویژگی‌های ادبیات داستانی پاسخ داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در باره تأخیر بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان دراستان به خبرنگار ایبنا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این برنامه و دیگر برنامه‌های ادبی و هنری همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شود؛ اما به علت آلودگی هوا و تعطیلی که از سوی استانداری مرکزی اعلام شد لغو؛ و به عصر امروز چهارشنبه بیستم ماه (دیروز) جاری موکول شد.

سید سعید هاشمی شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان است وی از معدود شاعران معاصر است که در حوزه طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت دارد.

شهر خنجین با پیشینه تاریخی بیش از ۳۰۰۰ سال در بخش خنجین شهرستان فراهان در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال اراک و ۱۰۰ کیلومتری استان همدان در مسیر جاده ابریشم واقع شده است.

در نشست ادبی انجمن نویسندگان جوان روشنا، آشناور شهردار خنجین، منصوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی و احمدلو معاون فرهنگی کانون استان و جمعی از علاقه‌مندان حوزه ادبیات حضور داشتند. این نشست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خنجین برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها