پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
مسابقه کتابخوانی معروف در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت: به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر؛ مسابقه کتابخوانی معروف در زنجان برگزار می‎‌شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که در ترویج فرهنگ امر به معروف باید در جامعه نهادینه شود؛ همگانی شدن آن است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف صرفاً به مسئله حجاب محدود نشده و دامنه آن بسیار گسترده است، افزود: همگان باید در برابر امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند تا به معنای واقعی این امر در جامعه نهادینه شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان افزود: در واقع در راستای امر به معروف و نهی از منکر باید به ولای اجتماعی برسیم یعنی همه آحاد جامعه نسبت به هم ولایت داشته باشند تا این موضوع به نتیجه برسد.

ناصر با اشاره به نقش اصحاب فرهنگ و هنر در اجرای این فریضه مهم دینی گفت: شعرا و مادحین و افراد در خط مقدم در بحث امر به معروف و نهی از منکر، این ابزار، قدرت و هنر را دارند که در نوحه ها، شعرها و رجزهای خود امر به معروف را احیا کنند.

وی افزود: نقش اصحاب فرهنگ و تاثیرگذاری مطالب آنها بسیار تاثیرگذارتر از برخوردهای سلبی خواهد بود از همین رو دعوت می‌کنیم که این قشر نسبت به امر به معروف حساس باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان از برگزاری مسابقه کتابخوانی با همین موضوع خبر داد و گفت: به مناسبت ماه محرم مسابقه موضوعی امر به معروف از کتاب «انسان بر سر دوراهی» نوشته زینب السادات موسوی تبار برگزار می‌شود.

ناصر گفت: به افرادی که خلاصه این کتاب را در قالب وورد به صورت تایپ شده در ۸ صفحه بنویسند به صورتی که مطلب کامل باشد جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات مستمر خواهد بود تا بتوانیم با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط