شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
۱۰۰ خوشنویسی قرآنی هنرمند مینودشتی تقدیم رئیس موزه هنرهای اسلامی قطر شد

گلستان- توسط سفارت ایران در کشور قطر، مجموعه‌ای از ۱۰۰ اثر قرآنی خوشنویسی از آثار علیرضا اکرمی هنرمند مینودشتی به رئیس موزه هنرهای اسلامی کشور قطر تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مینودشت، مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی علیرضا اکرمی عضو و مدرس انجمن خوشنویسان ایران - شعبه مینودشت با محتوای قرآنی توسط سفارت ایران در دوحه قطر به شیخه بنت ناصر رئیس موزه هنرهای اسلامی قطر اهدا شد تا در موزه نگهداری شود.

این مجموعه نفیس خوشنویسی «آیینه عبرت» نام‌گذاری شده و در آن یک‌صد آیه از قرآن کریم که با خط نستعلیق کتابت شده به چشم می‌خورد که به‌رسم تکریم همراه با پیام وحدت و همدلی تقدیم رئیس موزه هنرهای اسلامی کشور قطر شد.

تا به امروز مجلدهای متعددی از آثار خوشنویسی علیرضا اکرمی با رویکردی تبلیغی و ترویجی و وحدت‌آفرین تقدیم مسئولان سیاسی و روسای مراکز فرهنگی کشورهای مختلف دنیا شده است که از آن جمله می‌توان به اهدای کتاب خوشنویسی قرآنی به یربول احمدوف سرکنسول کشور قزاقستان به مناسبت ۱۹ سپتامبر سالروز ارتباط ایران و قزاقستان اشاره کرد.

همچنین مجموعه‌ای از وی با عنوان «کلک دوستی» در سال ۱۴۰۱ به مناسبت یک‌صد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و بلغارستان از طریق سفیر ایران به کتابخانه ملی بلغارستان اهدا شد.

به گزارش ایبنا، علیرضا اکرمی هنرمند مینودشتی و دارای درجه فوق ممتاز خوشنویسی و مؤسس و مدرس انجمن خوشنویسان آن شهرستان است که افتخارات متعددی را تا به امروز از آن خود کرده و آثار مختلفی از خود را به موزه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری در سراسر دنیا و کشور اهدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها