یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کتاب «روباهِ توی تاریکی» به چاپ سوم رسید

کتاب «روباهِ توی تاریکی» نوشته آلیسون گرین با ترجمه رضی هیرمندی به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «روباهِ توی تاریکی» در ۳۴ صفحه مصور رنگی و شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات علمی و فرهنگی (پرنده آبی) به چاپ سوم رسیده است.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: خرگوش مثل فشنگ می‌دوید، می‌رفت سمت خانه‌اش … چی شده بود؟ هیچی، روباه در تاریکی دنبالش می‌کرد. وقتی رسید داخل خانه‌اش تازه تق‌تق‌ها شروع شد. اردکی که کامیونش در جاده چپه شده بود و از ترس روباه در تاریکی به خانه خرگوش پناه آورده بود، موش کوچکی که از صدای همهمه روباهی در تاریکی ترسیده بود و به آنجا آمده بود و برّه سفید کوچکی که گمان می‌کرد روباه در تاریکی را دیده. آخر مگر تخت خرگوش چقدر جا داشت تا این همه حیوان ترسیده از «روباهِ توی تاریکی» آنجا بخوابند تا صبح؟ و باز هم تق‌تق… این دیگر کی بود پشت در؟ اوه! یک بچه‌روباه که مادرش را گم کرده و گریه می‌کند.

«روباهِ توی تاریکی» کتابی در مورد شکست و ترس و مکانیسم مواجهه با ترس است. این کتاب در مورد گروهی از حیوانات است که از ترس روباه در یک شب تاریک به هم پناه می‌برند و در مواجهه با روباه به این موضوع پی می‌برند که روباه آنقدر هم ترسناک نبوده است و همه حیوانات در کنار روباه، شب را با آرامش می‌گذرانند.

کتاب «روباهِ توی تاریکی» نشان می‌دهد ترس‌ها در ذهن ما قوی‌تر و ترسناک‌تر از شکل واقعی خود هستند؛ ترس‌ها از ما محافظت می‌کنند و ترس، حسی دفاعی و منطقی است که ما را زنده نگه می‌دارد؛ ولی گاهی در ذهن ما ترسناک و غیرمنطقی است و مواجه‌شدن با آن گاهی نجات‌بخش.

خواندن این کتاب برای کودکان بسیار آموزنده است؛ زیرا ترس را به عنوان یک هیجان به رسمیت می‌شناسند و راه مواجهه و رفع آن را به کودکان آموزش می‌دهد. خواندن این کتاب را به والدین و کودکان برای حل یکی از مهم‌ترین مشکلات دوران کودکی که ترس از تاریکی و ناشناخته‌هاست، توصیه می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط