دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کتاب‌هایی که کودکان را ساعت‌ها سرگرم می‌کنند

مجموعه ۱۰ جلدی «حالا با چی بازی کنم؟»‌ سروده مریم اسلامی کتابی کاربردی درباره بازی‌هاست که ضمن معرفی انواع بازی‌ها، کودکان را به انجام آن‌ها ترغیب می‌کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر ۱۰ جلدی «حالا با چی بازی کنم؟» سروده مریم اسلامی از سوی نشر پی‌نما منتشر و راهی بازار نشر شده است. اهمیت بازی برای رشد کودکان به قدری زیاد است که امروزه به عنوان حق هر کودک شناخته می‌شود. مجموعه ۱۰ جلدی «حالا با چی بازی کنم؟» تلاش کرده است بر بازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های یادگیری و پیشرفت کودکان تمرکز کند و آن‌ها را به طراحی بازی‌های خلاق و بدون قید و شرط که در شناخت توانایی‌ها و علایق‌شان مؤثر است، تشویق کند.

این مجموعه به کودکان می‌آموزد که به تنهایی و با بهره‌گیری از وسایل و اشیای ساده اطراف‌شان و با به‌کارگیری قدرت تخیل خود، می‌توانند ساعت‌ها سرگرم بمانند و از بازی لذت ببرند. عناوین این مجموعه به تفکیک جلد عبارت‌اند از:

- «بازی با اسباب‌بازی‌ها»: در کتاب «بازی با اسباب‌بازی‌ها» بچه‌ها بازی‌های خلاق با اسباب‌بازی‌های تکراری را تمرین می‌کنند. نگاهی دوباره به وسایلی که برای بازی‌هایی خاص طراحی شده‌اند و استفاده خلاقانه از آن‌ها، هدف این کتاب است.

- «بازی با لباس‌ها»: در این کتاب بچه‌ها به بازی با لباس‌ها تشویق می‌شوند. بازی‌های خلاقانه‌ای که از هر لباس یک اسباب‌بازی می‌سازد و می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم کند.

- «بازی با مامان و بابا»: در کتاب «بازی با مامان و بابا» بچه‎‌ها و بزرگ‌ترها به بازی باهم در خانه تشویق می‌شوند. اشعار این کتاب برای همخوانی و استفاده در بازی‌های خلاقانه سروده شده و بزرگ‌ترها و بچه‌ها می‌توانند در کنار هم از خواندن آن‌ها لذت ببرند.

- «بازی با شکل‌ها»: بازی با اشکال، سایه‌بازی و بازی با حباب و رنگ از بازی‌های جذابی هستند که می‌توانند ساعت‌ها بچه‌ها را سرگرم کنند و خلاقیت آن‌ها را به چالش بکشند. کتاب شعر خردسال «بازی با شکل‌ها» اشعار جذابی درباره این بازی‌ها دارد.

- «بازی با وسایل خانه»: لوازم و وسایل بی‌خطر خانه در بیشتر موارد می‌توانند اسباب‌بازی‌های شگفت‌انگیزی باشند. بچه‌ها می‌توانند با یک چادر یا ملافه کمپ به‌پا کنند، روی صندلی به مکان‌های ناشناخته سفر کنند و با تخت‌خواب از رودخانه‌های خروشان عبور کنند. اشعار کتاب «بازی با وسایل خانه» درباره همین بازی‌ها و خلاقیت‌هاست.

- «بازی با وسایل آشپزخانه»: لوازم آشپزخانه همیشه از جذاب‌ترین وسایل خانه برای بچه‌هاست. در این کتاب بچه‌ها بازی و خیال‌بافی با لوازم آشپزخانه را تمرین می‌کنند.

- «بازی‌های نمایشی»: اجرای نمایش و نقش‌پذیری یکی از تفریحات موردعلاقه بچه‌هاست که به آن‌ها فرصت می‌دهد با نشستن به جای شخصیت‌های دیگر، تجربه زیسته خود را افزایش دهند. این بازی‌ها قوه تخیل و خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند.

- «بازی‌های ترسوندنی»: قایم باشک و دالی‌بازی از بازی‌های موردعلاقه خردسالان است. در این کتاب اشعاری درباره این بازی‌های مهیج می‌خوانید و می‌توانید همراه بازی با بچه‌ها با آن‌ها شعر بخوانید.

- «بازی‌های توی حیاط»: درست است که امروز بیشتر خانه‌ها از داشتن حیاط‌های مستقل محروم هستند؛ اما حتی مجتمع‌های آپارتمانی هم حیاطی برای بازی بچه‌ها دارند. در کتاب «بازی‌های توی حیاط» شاعر به بچه‌ها کمک می‌کند چند بازی انفرادی و جمعی در محیط حیاط را آزمایش کنند.

- «بازی در پارک»: شاید یکی از شیرین‌ترین کتاب‌های این مجموعه برای خردسالان و بزرگ‌ترها بازی در پارک است. شعرهای این کتاب را بچه‌ها می‌توانند با صدای بلند در پارک بخوانند و از بازی همراه اشعار مناسب هر وسیله بازی لذت ببرند.

اطلاعات بیشتر:

مجموعه «حالا با چی بازی کنم؟» سروده مریم اسلامی با تصویرگری پریسا اکبری شهرکی در ۱۰ جلد، هر جلد ۱۶ صفحه و به بهای ۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات پی‌نما برای کودکان بالای سه سال منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط