پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
تحقق قریب به ۵۰ درصد مطالبات در حوزه زبان فارسی/ برخورداری«آسمانه هنر» ازسالن‌های سینمایی، تئاتر و موسیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: شورای صیانت از زبان فارسی در وزارت فرهنگ در سه سال گذشته فعال شده و اتفاقات مهمی را رقم زده است تا جایی که تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد مطالبات در حوزه زبان فارسی را محقق کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری آیین بهره برداری از ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران افزود: این ساختمان با فناوری نوینی ساخته شده و در این مکان علاوه بر نگهداری از آثار، آنها را ترمیم نیز می‌کند البته این کار همچنان باید ارتقا و وضعیت خدمات دهی تقویت یابد و پژوهشگران از این مجموعه به راحتی بهره برند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به خبرنگاران در مورد اقداماتی که فرصت انجام آنها در وزارت فرهنگ مهیا نشد، تصریح کرد: سال گذشته که رئیس جمهور شهید به وزارت فرهنگ آمدند آقای داریوش ارجمند به ایشان گفتند تالار وحدت نیز مثل ورزشگاه آزادی جوابگوی نیاز فعلی نیست و همانجا عرض کردم برای پاسخ به این مطالبه مجموعه جدیدی را آماده می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا مجموعه آسمانه هنر ایران با مهمترین سالن های سینمایی، تئاتر و موسیقی راه‌اندازی می شود البته قول افتتاح آن را تا قبل پنجاه سالگی انقلاب داده بودیم، انشاالله دوستانی که بعداً سرکار می‌آیند بتوانند در این زمینه موفق باشند.

اسماعیلی در مورد نقش ترویج زبان فارسی گفت: شورای صیانت از زبان فارسی در وزارت فرهنگ در سه سال گذشته فعال شده و اتفاقات مهمی را رقم زده است مثلاً در تهران اسامی مجموعه ای از مجتمع های تجاری تغییر نام یافته اند و اقداماتی از این دست انجام شده تا جایی که تقریباً ۴۰ تا ۵۰ درصد مطالبات در حوزه زبان فارسی را محقق کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها