دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
کتاب «متن در دراماتورژی معاصر ۱» منتشر شد

کتاب «متن در دراماتورژی معاصر ۱» به همت انتشارات نیماژ با موضوع اصلی نظریه و تئاتر و موضوع فرعی ادبیان نمایشی توسط سید حسن رسولی گردآوری شده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «متن در دراماتورژی معاصر ۱» به همت انتشارات نیماژ با موضوع اصلی نظریه و تئاتر و موضوع فرعی ادبیان نمایشی توسط سید حسن رسولی گردآوری شده‌است.

هدف اصلی این کتاب، اصول دراماتورژی، جایگاه متن در دراماتورژی معاصر و رابطه میان متن و اجرا در تولیدات تئاتریکال متأخر است که از مقاله‌ی هانس تیس لمان با عنوان «از لوگوس تا منظره: متن در دراماتورژی معاصر» برداشت شده و آن را در این کتاب می‌خوانید.

نظریه‌ی تئاتر پُست‌دراماتیک لمان، به‌قول ماروین کارلسن، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نظریه‌ی تئاتر معاصر است؛ اما هدف فرعی این کتاب، شناخت تئاتر و اجرای پست‌دراماتیک است که به‌شدت به فرم دراماتیک متعارف یورش می‌برد و تحت‌تأثیر آوانگاردیسم و تئاتر ابزورد قرار دارد. کتاب حاضر مجموعه‌ای از مقالات و گفت‌وگوهای مهم از نظریه‌پردازان نمایش‌نامه‌نویسان و کارگردانان کلیدی است که عبارت‌اند از: فیلیپ ب. زاریلی، اریکا فیشر لیشته، پاتریس پاوی، ماروین کارلسن، یان کات، مارتین اسلین، رابرت ویلسن، هَینر مولر، ساموئل بکت، هارولد پینتر، سارا کین، مارتین کریمپ، کیتی میچل، کَریل چرچیل، دیوید بارنِت، اَلِکس سیرز، پیتر اشتاین، اوژن یونسکو، پیتر هال و…

به نظر می‌آید مخاطبان اصلی این کتاب علاقه‌مندان حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی هستند.

کتاب «متن در دراماتورژی معاصر ۱» در ۵۵۶ صفحه و با قیمت ۵۹۰ هزار تومان به بازار نشر آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها