سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
«سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» نوشته سلما لاگرلوف با ترجمه قاسم صنعوی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» داستان پسربچi شلوغ و شیطانی به نام نیلس است که در اثر حادثه‌‏ای به «تومت» (آدمک، کوتوله بسیار کوچکی که در افسانه‌های مردم سوئد جای خاصی دارد) تبدیل‏ می‌‏شود و هنگامی که به آزار جانوران خانه می‌پردازد، ناگهان غازشان‏ آکا به پرواز درمی‌آید و پسرک را که به گردنش آویخته است، با خود به آسمان می‌‏برد و پسرک، بی‏‌آنکه‏ بخواهد، با او به سفری دور و دراز می‏‌رود و نویسنده، ضمن شرح‏ وقایع این سفر، به آموزش هنرمندانه جغرافیای کشور سوئد می‌پردازد..

سلما لاگرلوف (۲۰ نوامبر ۱۸۵۸ - ۱۶ مارس ۱۹۳۰)، نویسنده سوئدی و نخستین زن برنده جایزه نوبل در ادبیات است. لاگرلوف، کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» را به سفارش اولیای امور برای کودکان مدرسه‌های سوئد نوشت که بسیار معروف شد.

قاسم صنعوی، مترجم کتاب در سال ۱۳۱۶ در مشهد زاده شد. او ابتدا از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات فرانسه و سپس از دانشگاه تهران در رشته حقوق قضایی لیسانس گرفت؛ اما به کارهای فرهنگی روی آورد، از جمله: معاون اداره‌کل رایزنی‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی‌هنری و نیز مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت فرهنگ و هنر. صنعوی برای چند سال سردبیر مجله فرهنگی سخن بود. او همچنین به عنوان مدیرمسئول مجله رودکی نیز فعالیت کرده است.

«سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد»، «پانزده سال دارم و نمی‌خواهم بمیرم»، «گنج‌های حضرت سلیمان» و «مسابقۀ پیروزی» از جمله ترجمه‌های صنعوی است که به کوشش انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

اطلاعات بیشتر:

چاپ دوم کتاب «سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد» در ۴۰۸ صفحه رقعی، شمارگان صد نسخه و به بهای ۳۷۰ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط