چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
نیره باقری: بزرگ‌ترین مزیت برگزاری جشنواره، استمرار و تقویت فعالیت‌های تألیفی است

نویسنده کتاب کودک «جنگل پشت پنجره» گفت: به نظر من بزرگ‌ترین مزیت برگزاری این جشنواره‌ها آشناشدن مؤلفان با ناشران و برعکس، تقویت استمرار فعالیت‌های تألیفی است و کمک بزرگی به دیده‌شدن آثار است.

نیره باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره موضوع کتاب «جنگل پشت پنجره» گفت: این کتاب، هفتمین کتاب من، درباره کودکی است که بیشتر وقت‌ها برای همکاری با مادرش از درِ مقاومت و مخالفت وارد می‌شود و مادر این کودک سعی می‌کند با شیوه‌ای خلاقانه‌، از ورود به این فضای فرسایشی جلوگیری کند. پیامی که این کتاب به همراه دارد این است که همیشه تمام درها بسته نیست و گاهی لازم است از دریچه چشم کودکان به اطراف نگاه کنیم.

این نویسنده درباره نحوه ارسال اثر خود به نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد: اثر من توسط ناشر این کتاب که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است برای جشنواره ارسال شد و پس از نامزدشدن نیز از طریق دبیرخانه خانه کتاب و ادبیات ایران مطلع شدم که کتابم جزو نامزدهای جشنواره است.

باقری نظر خود را در مورد برگزاری جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان و اثراتی که می‌تواند بر حوزه تألیف کتاب کودک و نوجوان داشته باشد، این‌طور بیان کرد: به نظر من بزرگ‌ترین مزیت برگزاری این جشنواره‌ها آشناشدن مؤلفان با ناشران و برعکس، تقویت استمرار فعالیت‌های تألیفی است و کمک بزرگی به دیده‌شدن آثار است.

نامزد بخش داستان کوتاه جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان درخصوص چشم‌اندازی که می‌توان برای این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی متصور بود، توضیح داد: این جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود می‌تواند چشم‌اندازی به تعامل بیشتر نویسندگان، ناشران و تصویرسازان، برای تقویت همکاری این سه گروه داشته باشد.

گفتنی است، اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان، چهارشنبه (۱۷ مردادماه) ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط