چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
شاهد تعامل سازنده میان معاونت فرهنگی و اهالی قلم بودیم

رضا اسماعیلی، شاعر و نویسنده، گفت: در دولت شهید رئیسی شاهد تعامل سازنده معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر بودیم.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا اسماعیلی، شاعر و نویسنده: من کارنامه سه ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – به‌خصوص معاونت فرهنگی – را در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم.

در طول سه سال گذشته معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگی و برگزاری برنامه‌های ادبی، هنری کارنامه قابل قبولی از خود بر جای گذاشته که نادیده گرفتن این خدمات بی انصافی است. البته در تمام دولت ها، انتظارات و توقعات در حوزه فرهنگ و هنر بسیار بالاست و هر دولتی نیز متناسب با اعتباراتی که به حوزه فرهنگ تخصیص داده شده، گام‌هایی در مسیر تحول و گشایش فرهنگی برداشته است.

بدیهی است که تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی داریم و پیمودن این راه و رفع نابسامانی‌ها در حوزه فرهنگ و هنر، نیازمند تعامل سازنده دولت و جامعه فرهنگی است.

در دولت شهید رئیسی شاهد تعامل سازنده معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ و هنر بودیم که محصول این تعامل برگزاری موفق نمایشگاه‌های فرهنگی به‌خصوص نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و جشنواره‌های ملی (به‌ویژه جشنواره های فجر) بود.

سلوک مردمی و فروتنانه مسئولان معاونت فرهنگی ارشاد در تقویت این تعامل موثر بود. در طول سه سال گذشته مسئولان فرهنگی در دسترس بودند و از پیشنهادهای اهالی فرهنگ و هنر برای بالندگی بیشتر این حوزه استقبال می‌کردند؛ البته همچنان که اشاره شد، کارهای بر زمین مانده در حوزه فرهنگ زیاد است و هر دولتی متناسب با توانمندی‌های خود برای حل مشکلات این حوزه گام‌هایی برداشته است. در دولت شهید رئیسی نیز اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر انجام شده که نباید به خاطر تعلقات جناحی و سیاسی چشم بر آنها بست.

به عنوان عضوی کوچک از جامعه فرهنگی کشور، وظیفه خود می‌دانم از خدمات و تلاش‌های مومنانه و عاشقانه وزیر و سایر مدیران این وزارتخانه صمیمانه تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها