سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
«زارابل» نوشته احمد حسن‌زاده منتشر شد

مجموعه‌ داستان «زارابِل» چهارمین اثر داستانی احمد حسن‌زاده از سوی نشر نون منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا احمد حسن‌زاده از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین داستان‌نویسان امروز ایران است که از کتاب اولش تاکنون، توانسته نظر مثبتِ منتقدان و مخاطبان را جلب کند. کتاب «مِسترجیکاک» او که در اوایل دهه نود منتشر شد به مرحله نهایی جایزه مهرگان ادب راه یافت و برنده جایزه هفت‌اقلیم به‌عنوان بهترین مجموعه‌داستان سال ۹۵ شد.

همین موفقیت با دومین کتاب او تکرار شد: «آه ای مامان» برنده جایزه بهترین مجموعه‌داستان مهرگان ادب در سال ۹۷ شد. «خیال‌باز» اثر بعدی نویسنده بود که در جایزه جلال آل‌احمد شایسته تقدیر شناخته شد. «زارابِل» تازه‌ترین اثر این نویسنده است که بار دیگر نگاه‌ها را به سمت خود کشانده است.

«زارابل» شامل مجموعه‌ای اپیزودیک از شش داستان بلند و به‌هم‌پیوسته به نام‌های «زارابِل»، «زاراگُل»، «قَلَندر»، «دخترِ همیشه‌بهارِ ساکنِ ماه»، «حالا چه کنم؟» و «ماخولیا» است.

هرکدام از این داستان‌ها پیرامون جغرافیایی واحد، در جنوب غربی ایران، و با محور شخصیت‌هایی محوری و منحصربه‌فرد به هم مربوط می‌شوند. شخصیت‌هایی که هرکدام می‌خواهند صدای خود را پیدا کنند. تلاش‌های آنها برای رفع مشکلات و نیز ایجاد پیوند در میان آدم‌های رنج‌دیده، منجر به تضاد جالبی بین حافظه، حقیقت و تخیل می‌شود. راویان این مجموعه وقایع را از منظرهای مختلف زمان و مکان روایت می‌کند. سبک‌های روایی به‌کار برده‌شده در این کتاب که از حقیقت تا جادو را درمی‌نوردد، ابعاد و پیچیدگی مستتر در جغرافیا و ارواح انسان‌ها را در برابر مخاطب قرار می‌دهد.

مجموعه‌داستان «زارابل» نوشته احمد حسن‌زاده، در ۱۶۶ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۹ هزار تومان از سوی نشر نون منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها