یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مجموعه شعر «چرا سراغ مرا از خودم نمی‌گیری» وارد بازار کتاب شد

مرکزی – مسئول کتابخانه عمومی امام صادق (ع) نیمور از توابع استان مرکزی از برگزاری آئین رونمایی مجموعه شعر «چرا سراغ مرا از خودم نمی‌گیری» سروده‌های قاسم حسینی خبر داد.

فهیمه محسنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، با اشاره به اینکه مجموعه شعر «چرا سراغ مرا از خودم نمی‌گیری» تالیف قاسم حسینی در ۱۱۰ صفحه در قطع رقعی با ویراستاری زهرا فتحعلی و طراحی روی جلد سپیده ملکی در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه به قیمت ۲۰۰ هزار تومان توسط انتشارات پرپروک در سال جاری به رشته تحریر درآمده است گفت: در آیین رونمایی که در کتابخانه عمومی امام صادق علیه السلام شهر نیمور برگزار شد، شاعران و اساتید انجمن‌های ادبی شهرستان‌های نیمور، محلات و دلیجان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

وی افزود: مجموعه شعر «چرا سراغ مرا از خودم نمی‌گیری» آخرین سروده‌های قاسم حسینی شاعر نیمور است که دربرگیرنده ۷۲ قطعه شعر در قالب های مختلف است.

در مقدمه کتاب مجموعه شعر «چرا سراغ مرا از خودم نمی‌گیری» آمده است: «… و اما شعر همدم روزهای خوشی و ناخوشی ام.

اولین جرقه‌های شعله شعر در پاییز ۱۳۷۳ بر جانم درخشید؛ گوش به رادیو؛ دکلمه یکی از اشعار «فروغ فرخزاد» همراه با موسیقی غمگین (مرگ من روزی فرا خواهد رسید) … خیلی به دلم نشست...

چندی بعد معلم فارسی دوره راهنمایی؛ شعر زمستان «مهدی اخوان ثالث» را خواند که علاقه‌ام به شعر را بیشتر و بیشتر کرد. و باز پاییز همان سال با برگزاری کلاس مقدماتی شعر توسط استاد کیومرث مرادی در زادگاهم دهلران؛ شعر برای من ساحل امنی شد در برابر امواج متلاطم و پرجوش و خروش دریای زندگی که بتوانم به آن پناه ببرم.

اکنون روحم صیقل می‌یابد با خواندن شعرهای «فروغ فرخزاد»؛ «مهدی اخوان ثالث»؛ «احمد شاملو»؛ «حسن منزوی» و به تازگی‌ها «فاضل نظری».

با حفظ جایگاه خاص سعدی و حافظ و مولانا در دل و جانم؛ هرچند یقین دارم با وجود غم نان و گاهی بی‌حوصلگی‌هایم؛ در حیطه ی شعر شاگرد خوبی نبوده‌ام.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها