چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه در منطقه اسلام آباد، محل و محفلی برای دوستداران کتاب شده است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه در نقاط آسیب‌پذیر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و پویایی و بالندگی جامعه منتهی می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی چنین کتابخانه‌هایی در این مناطق مبتنی بر مطالعات جامعه شناختی انجام شد و ایجاد کتابخانه در این مناطق اقدامی فرهنگی و بسیار موثر بود و نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی این کتابخانه در منطقه اسلام آباد، محل و محفلی برای دوستداران کتاب شد، گفت: تاکنون عضویت ۲ هزار و ۵۰۰ علاقه‌مند به مطالعه و کتابخوانی در آن ثبت شده است.

رضاخانی بازسازی کتابخانه قدیمی سهروردی را یکی از اقدامات اداره کل امور کتابخانه‌های استان زنجان در راستای خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان خواند و افزود: پیگیری برای جذب اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی نیز در حال انجام بوده چرا که اعتقاد داریم این کتابخانه حق مردم است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر برگزاری دوره‌های آموزش مهارت، اشتغال و کارآفرینی برای بانوان در کتابخانه‌ها راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: به طوری که سال گذشته ۲ هزار نفر در کتابخانه‌های استان در این زمینه آموزش دیدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‎شود، اضافه کرد: با توجه به به روز شدن خدمات فضای کتابخانه‌ای هم باید سازگار با آن باشد.

وی از بازسازی؛ بازطراحی و بهسازی ۴۲ کتابخانه در استان زنجان خبر داد و گفت: براساس تعاریف جدید، مسئله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران؛ اکنون به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط