دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
آسیه صابرمقدم، برنده جایزه ادبی کنجی میازاوا ژاپن

آسیه صابرمقدم، به پاس انتشار ترجمه ژاپنی به فارسی مجموعه اشعار «ماه آسمان صبح» و مجموعه داستان «گل باد لرزان» اثر کنجی میازاوا و دیگر فعالیت‌ها برنده سی و چهارمین دوره جایزه ادبی کنجی میازاوا در کشور ژاپن شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آسیه صابرمقدم، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، مترجم و مدرس زبان ژاپنی و چندین دوره پژوهشی از دانشگاه بون کیو ژاپن؛ برنده سی‌وچهارمین دوره جایزه ادبی کنجی میازاوا در کشور ژاپن شد.

وی به پاس انتشار ترجمه ژاپنی به فارسی مجموعه اشعار «ماه آسمان صبح» و مجموعه داستان «گل باد لرزان» اثر کنجی میازاوا و ارائه مقالاتی در زمینه ادبیات و ترجمه در مجلات علمی ژاپن و همچنین قدردانی از بیش از ۳۰ سال فعالیت‌های فرهنگی در راستای دوستی و ارتباط فرهنگی میان ایران و ژاپن به دریافت این جایزه نائل شد.

آسیه صابرمقدم به دعوت شهردار شهر هاناماکی زادگاه کنجی میازاوا و مرکز فرهنگی کنجی میازاوا (Ihatov) طی مراسمی موفق به دریافت جایزه و تقدیرنامه از سوی کشور ژاپن شد. مراسم اهدای جایزه و سخنرانی در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱ مهر ۱۴۰۳) در شهر هاناماکی ژاپن برگزار گردید.

پس از مراسم اهدای جایزه، ۳۰ دقیقه سخنرانی به زبان ژاپنی توسط آسیه صابرمقدم اجرا شد که مورد تشویق حضار قرار گرفت. خانم صابرمقدم پیش از این نیز در جایزه ادبی چوک تقدیر شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها