دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
برقراری تعادل در بازار مواد اولیه چاپ را دنبال می‌کنیم

عضو هیئت‌مدیره تعاونی چاپخانه‌داران تهران از توزیع الکل ایزوپروپیل هلندی در میان اعضا خبر داد و گفت، تلاش داریم با واردات کالاهای اصل، قیمت مواد اولیه صنعت چاپ و نشر در بازار را متعادل کنیم.

حمید غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا با اشاره به فعالیت‌های اخیر تعاونی چاپخانه‌داران، عنوان کرد: این محموله سه بخش دارد؛ بخش نخست که حدود ۱۶۰ بشکه ۲۲۰ لیتری و هر بشکه حدود ۱۶۰ کیلوگرم است، به کشور وارد شده و در مراحل پایانی توزیع قرار دارد.


وی ادامه داد: محموله دوم الکل‌ها به گمرک رسیده و حدود سه‌ماه طول می‌کشد که به ایران برسد.


غفاری با بیان اینکه این محموله اصالتاً هلندی است، افزود: این الکل‌ها از بهترین نشان‌های تجاری دنیا هستند و درجه خلوص آن ۹۹.۹۹ درصد است؛ با توجه به اینکه به‌طور مستقیم توزیع این کالا را برعهده داریم، اصالت آن قطعی است.


وی با اشاره به رسالت تعاونی در عرضه اجناس، توضیح داد: تعاونی در تلاش است کالایی که می‌آورد تعدیل‌کننده بازار باشد و چندان جنبه سوددهی را در نظر نگیرد؛ البته نوسانات ارز و به‌اصطلاح بالا و پایین رفتن قیمت‌ها، بازار را اغلب به‌هم می‌ریزد و اجتناب‌ناپذیر است.


به‌گفته غفاری، قیمت فروش این کالا - الکل - کیلویی ۱۱۰ تومان است‌؛ درحالی که قیمت الکل در بازار آزاد، حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان است که البته ضمانتی بر اصالت آن نیست، مگر اینکه از واردکننده مستقیم تهیه شود.


عضو هیئت‌مدیره تعاونی چاپخانه‌داران در ادامه با طرح این موضوع که وقتی توزیع الکل، به‌اصطلاح از دست واردکننده خارج شد، امکان تغییر قیمت آن وجود دارد، ادامه داد: برای واردات مرکب مورد نیاز چاپخانه‌داران، اقداماتی انجام دادیم و طی یکی دو ماه آینده گزارشی از برنامه‌های آتی تعاونی را بیان خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها