سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰
نشر ورزشي بودجه بيشتري مي‌خواهد

مدير نشر تربيت بدني و علوم ورزشي حتمي ضمن بيان اين مطلب كه كتاب، ركن اصلي فرهنگ هر جامعه است، عنوان كرد: بايد براي پيشرفت بيش‌تر در حوزه انتشار كتاب و به ويژه كتاب‌هاي ورزشي سرمايه‌گذاري بيشتري انجام شود.\

رضا حتمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: نويسندگان، كاشفان و اركان اصلي ترويج‌ هنر و فرهنگ در جامعه به شمار مي‌روند و پس از آن‌ها ناشران با بهره‌گيري از ذوق و سليقه‌اشان، فرهنگ را در جامعه به پويايي مي‌رسانند. 

وي درباره اهداف و نحوه آغاز به كارش در عرصه انتشار كتاب‌هاي ورزشي تصريح كرد: انتشارات، به عنوان پنجمين ركن از اصول ارزش‌‌هاي فرهنگي، در راستاي ارتقاي سطح فرهنگ، علم و هنر و براي پيشرفت سطح دانشگاهي و پايه‌گذاري علمي كشور فعاليت مي‌كند. نشر حتمي نيز با در نظر داشتن اين هدف از سال 1383 و ابتدا با فروشگاه كتاب و عرضه مستقيم اين محصول ارزشمند، وارد اين عرصه شد. 

حتمي افزود: از ابتداي سال 1386 با نام رسمي «عصر انتظار» حضور پيدا کرديم و سپس با نام «تربيت‌بدني و علوم ورزشي حتمي» شناخته شديم و با چاپ نخستين كتاب ورزشي به اين عرصه قدم گذاشتيم. 

وي گفت: سياست‌ ما استفاده از مطالب ارزنده و چاپ كتاب‌هايي است كه استادان برتر و برجسته كشور تهيه يا تاييد كرده‌اند. همچنين موضوعات كتاب‌ها را براساس نيازسنجي و كمبود كتاب در حوزه‌هاي ورزشي مختلف انتخاب مي‌كنيم. 

مسوول انتشارات تربيت‌بدني و علوم ورزشي حتمي بيان كرد: روند فعاليت اين انتشارات به صورتي بوده است كه در سال جاري تعدادي از كتاب‌هاي نشر حتمي توسط گروه كارشناسي دانشگاه پيام‌نور به عنوان منبع واحدهاي درسي تربيت‌بدني انتخاب شده‌اند. 

رضا حتمي در پايان عنوان كرد: در راستاي تحقق آرمان‌هاي علمي و فرهنگي به ويژه در بخش علوم ورزشي از طريق سايت تخصصي با استادان، كارشناسان و دانشجويان رشته تربيت‌بدني و علوم ورزشي همواره در ارتباط بوده‌ايم و از همياري آن‌ها استفاده مي‌كنيم تا بتوانيم در حوزه كتاب‌هاي ورزشي، فعاليت موثري را ارايه كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط