یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳
«از آب تا آفتاب» کتاب می‌شود

مجموعه مقاله‌هایی پیرامون شعر آیینی، ادبیات معاصر و ادبیات مقاومت و پایداری به قلم رضا اسماعیلی آماده انتشار است و به زودی در قالب کتابی منتشر خواهد شد.\

اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این مطلب افزود: این مقاله‌ها طی سال‌های اخیر نوشته شده‌اند و برخی از آن‌ها در نشریات و مطبوعات منتشر شده است. گردآوری و ویرایش تمامی مقاله‌ها به پایان رسیده و آماده انتشار است اما هنوز ناشری برای چاپ این کتاب برنگزیده‌ام.

وی در ادامه از انتشار مجموعه شعری با عنوان «مجنون به دقیقه اکنون» در برگیرنده 90 رباعی با موضوع طنز اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: در این مجموعه رباعی به موضوع‌هایی چون عشق مجازی در جامعه و سلوک جوانان در قالب طنز پرداخته‌ام. این کتاب توسط موسسه انتشارتی هنر و رسانه اردیبهشت در دست انتشار است.

اسماعیلی تصحیح، بازنویسی و گردآوری مجموعه مکاتبات و نامه‌نگاری‌های مشفق کاشانی با شاعران هم‌عصرش را به پایان رسانده و این مکاتبات در کتابی با عنوان «خلوت انس» و در دو جلد توسط انتشارات روزنامه اطلاعات تا یک ماه آینده منتشر و در بازار نشر توزیع می‌شود.

این کتاب در شرح احوال، روزگار و آثار بیش از ۱۲۰ تن از شاعران متقدم و معاصری است که هم‌عصر مشفق کاشانی بوده‌اند و در قالب اخوانیات گردآوری شده است. 

وی درباره این کتاب توضیح داد: «خلوت انس» به نوعی تذکره‌نویسی است و برتری آن نسبت به سایر کتاب‌های تذکره ادبی این است که زندگی‌نامه شاعران در این کتاب خودنوشت است. پیش‌تر زندگی‌نامه‌هایی به این سبک در کتابی منتشر نشده و شرح احوال و مجموعه آثار شاعرانی که مشفق کاشانی با آن‌ها حشر و نشر داشته در این کتاب پرداخته شده است.

اسماعيلي در سال ۱۳۳۹ در محله هفت‌چنار تهران به دنيا آمد و در همين شهر نيز رشد و پرورش يافت. در مقطع راهنمايي به‌صورت غيرحرفه‌اي شعر نيمايي مي‌نوشت؛ اما پس از انقلاب به شكلي حرفه‌اي و با انتشار اشعار و نقدهاي متنوع به همكاري با نشريات و روزنامه‌ها پرداخت.

نخستين اثر او يك مثنوي بلند در رابطه با حادثه ۱۹ دي شهر قم بود كه در نشريه «عروة‌الوثقي» چاپ شد. اسماعيلي داراي مدرك ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه علامه طباطبايي است.

پیش‌تر از این شاعر مجموعه شعرهای «حنجره سرخ عشق»، «آسماني‌ها»، «گزيده ادبيات معاصر» انتشارات نيستان، «بر آستان جانان»، «عاشقانه‌هاي شرقي» و «اين مريم هميشه» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط