چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
چهارمین نشست «شعرخوانی» برگزار شد

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» سرای اهل قلم، عصر سه‌شنبه (15 دی) برگزار شد. در این نشست شاعران سپید‌سرا و ترانه‌سرا نیز حضور یافتند و در کنار شاعران کلاسیک‌کار به قرائت سروده‌هایشان پرداختند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست حدود 10 شاعر از جمله لیلا صالحی(مدیر خانه ادبیات شهر ری)، حامی رضوی و بهزادی که از اعضای ثابت نشست‌ها هستند حضور داشتند و به قرائت سروده‌هایشان پرداختند. با توجه به حضور شاعران سپید‌سرا و ترانه‌سرا در این نشست شعرهای خوانده شده از تنوع بیشتری برخوردار بودند.

صادقی پس از قرائت ترانه‌ای توسط یکی از شاعران حاضر در نشست، اظهار داشت: در حوزه شعر مطالعه شاعران باید روز به روز بیشتر شود؛ چراکه این امر به گسترش سلیقه شاعران کمک می‌کند و باعث می‌شود شاعر بتواند در چندین حوزه قدرت عمل داشته باشد و در نهایت براساس سلیقه و نظر شخصی‌اش به سرودن شعر در یک حوزه ویژه بپردازد.

نقد شعر سپید با توجه به این‌که مخاطب این نوع شعر در نشست کم بود، مظلوم واقع شد. اما طبق نظر عباسلو، دبیر نشست، سروده‌های سپید قرائت‌شده از نظر معنایی و ساختاری سروده‌های مثبت و درخوری بود.

عباسلو درباره اندیشه‌ها و مضامینی که شاعران جوان به سراغ آن‌ها می‌روند اظهار داشت: احساس می‌کنم دغدغه‌های شاعران جوان از جنبه فردی خارج شده و صورتی اجتماعی به خود گرفته است. در سال‌های اخیر به نوعی شاهد تنبلی ذهن در شاعران بودیم و دیده می‌شد شاعران تنها پیرامون حال و هوای درونی خود شعر می‌سرایند.

وی ادامه داد: در این نشست شعرهایی با مضامین اجتماعی و سیاسی خوانده شد و دغدغه‌های اجتماعی روزگار از دریچه نگاه شاعران به خوبی پرداخته شده بود.

عباسلو در پایان از دعوت و حضور سخنران در نشست بعدی خبر داد و گفت: با دعوت از یکی از استادان زبان و ادیبات فارسی و یا شاعر و منتقدی که در این زمینه تجربه کافی دارد و بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها در حوزه نقد شعر می‌توانیم شاهد حضور فعال‌تر و بیشتر شاعران باشیم.

سلسله نشست‌های «شعرخوانی» سرای اهل قلم با هدف ایجاد محفلی برای گردهمایی شاعران جوان، امکان ارائه سروده‌ها، آگاهی از نقطه‌نظرات دیگران درباره شعر و آشنایی با جریان شعری روز برگزار می‌شود.

چهارمین نشست‌ از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» عصر سه‌شنبه (15 دی) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در محل سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌ نصیر، شماره 2 برگزار شد. شرکت در این نشست برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط