چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
شعر کلاسیک پیشتاز بود

در ششمین نشست «شعرخوانی» از سلسله نشست‌های سرای اهل قلم که عصر سه‌شنبه(29 دی) با هدف آشنایی شاعران جوان با جریان شعر امروز و امکان ارائه سروده‌های خود برگزار شد، شاعران جوان کلاسیک‌سرا پیشتاز بودند و بیشتر شعرهای خوانده شده در قالب‌های کلاسیک ارائه شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در ششمین نشست‌ «شعرخوانی» که با شرکت 25 شاعر برگزار شد، تعدادی از شاعران صاحب کتاب نیز حضور داشتند و علاوه بر قرائت سروده‌های خود به نقد و بررسی سروده‌های سایر شاعران شرکت‌کننده نیز پرداختند.

حامد عسگری، علی عباس نژاد، مهدی فرجی، علی مظفر و فرهاد صفریان از جمله شاعران صاحب کتابی بودند که در این نشست حضور داشتند.

همچنین در این نشست یکی از شرکت‌کنندگان به قرائت سروده‌ای در قالب سپید پرداخت. 

زمینه‌سازی در مصرع های ابتدایی برای درک بهتر مفهوم شعر، استفاده نکردن از تصاوی گنگ و نامفهوم که معنا و مضمون خاصی را تداعی نمی‌کنند، کوتاه کردن شعر در موقع نیاز و لزوم آشنایی با جهان‌بینی شاعر از جمله نکاتی بود که در بررسی شعرها توسط دیگر شاعران مطرح شد.

یکی از شاعران جوان شرکت‌کننده در این نشست آشنایی با جهان‌بینی شاعر و واژه‌ها و مفاهیمی را که به کار می‌گیرد گامی مناسب برای درک راحت‌تر شعر می‌دانست.

اما دیگر شرکت‌کننده این نشست معتقد بود بار عاطفی شعر (نه صرف استفاده از کلمات عاطفی) می‌تواند به تاثیرگذاری شعر کمک کند. 

مژگان عباسلو، دبیر نشست‌های «شعرخوانی» نیز در ارزیابی‌اش از این جلسه گفت: سروده‌هایی که قرائت شد از سطح بسیار خوبی برخوردار بودند و استقبال از این نشست نسبت به جلسه‌های پیشین گسترده بود.

ششمین نشست‌ از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» عصر سه‌شنبه(29 دی) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در محل سرای اهل قلم واقع برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها