چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷
نقد ساختاری اساسی‌تر از نقد محتوایی است

در هفتمین نشست «شعرخوانی» از سلسله نشست‌های سرای اهل قلم که عصر سه‌شنبه(6 بهمن) با حضور شاعران جوان و شعرخوانی در قالب‌های گوناگون شعر برگزار شد، شاعران در بحث نقد شعر، نقد ساختاری را موثرتر و اصولی‌تر از نقد محتوایی و مفهومی خواندند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هفتمین نشست‌ «شعرخوانی» با شرکت 25 شاعر برگزار شد، تعدادی از شاعران صاحب کتاب نیز در این نشست حضور داشتند و علاوه بر قرائت سروده‌های خود به نقد و بررسی سروده‌های سایر شاعران شرکت‌کننده در جلسه پرداختند.

علی مظفر، رباعی‌سرا، کوروش آقامجیدی، فریبا یوسفی، شاعر مجموعه شعر «حالا تو»، فاطمه حق‌وردیان، شاعر مجموعه شعر «من زندان توام یونس» و لیلا صالحی از جمله شاعران حاضر در نشست بودند که به شعرخوانی و بررسی سروده‌های سایر شاعران پرداختند.

در هفتمین نشست «شعرخوانی» تعدادی از شاعران سروده‌هایی را در قالب سپید ارائه کردند و فضای نشست را از فضایی که تاکنون بیشتر به شعر کلاسیک پرداخته بود، خارج کردند.

در این نشست یکی از شرکت‌کنندگان پرسشی مبنی بر این‌که شعر باید ساده باشد یا پیچیده مطرح کرد. در پاسخ به این پرسش نظرهای گوناگونی مطرح شد اما حاضران در جلسه نتوانستند به اتفاق نظری در این زمینه دست یابند.

درباره چگونگی نقد نیز برخی از شرکت‌کنندگان با سلیقه‌ای خواندن نقد مفهومی، این نقد را اصولی ندانستند؛ چراکه بر اساس برداشت‌های متفاوت از شعر صورت می‌گیرد و برعکس، نقد ساختاری شعر را نقدی موثر خواندند.

هفتمین نشست‌ از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» عصر سه‌شنبه (6 بهمن) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در محل سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌ نصیر، شماره 2 برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط