شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۹
فصل‌نامه «شعر» به پله ۶۸ رسید

شصت و هشتمین شماره فصل‌نامه تخصصی «شعر»، ویژ‌نامه انجمن‌های ادبی ۲، با گفتار از مشفق کاشانی، محمد‌کاظم کاظمی، فریبا یوسفی و نامه‌خوانی فاضل نظری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات سوره مهر، شصت و هشتمین شماره فصل‌نامه تخصصی «شعر» با عنوان ویژه‌نامه انجمن‌های ادبی(2) با آثار و گفتاری از مشفق کاشانی درباره «انجمن‌های ادبی و نقش آن‌ها»، احمدرضا نادری درباره «انجمن‌های ادبی فارسی در مغرب زمین»، جواد محقق درباره «فراز و فرود‌های انجمن ادبی میلاد همدان»، محمدکاظم کاظمی با مطلبی با عنوان «در دری و دیگر انجمن‌های ادبی مهاجران افغانستان در ایران» و «امکان و ضرورت تاسیس انجمن‌های ادبی زنان» از فریبا یوسفی منتشر شد.

در آخرین شماره از فصل‌نامه «شعر» به بررسی «انجمن‌های ادبی هند در دوران تیموری»، «انجمن‌های ادبی در دارالدب ایران»(مروری بر وضعیت مهم‌ترین انجمن‌های ادبی شیراز)، نگاهی به فعالیت یازده انجمن ادبی کرمانشاه با عنوان «بسیارهای دیارم» از فرشید یوسفی، «انجمن ادبی صبا کاشان» و مطالب دیگری درباره انجمن های ادبی کشور پرداخته شده است.

شماره جدید نشریه «شعر» در مطلبی به نامه‌خوانی فاضل نظری پرداخته است. در این بخش محمدرضا تقی‌دخت درباره «شعرهای فاضل نظری و چرایی اقبال مخاطب»، سعید یوسف‌نیا دریادداشتی با عنوان «تند باد آسمانی شعر» به سه گانه شعری نظری و مهدی مظفری ساوجی به بهانه چاپ نهم «گریه‌های امپراتور» و چاپ ششم «اقلیت» مطلبی با عنوان «امپراتور اقلیت» گنجانده شده است.

عباس محمدی و محمدرضا وحیدزاده نیز درباره مجموعه شعرهای فاضل نظری مطالبی نوشته‌اند. همچنین رضا سید‌حسینی، علی موسوی گرمارودی، مشفق کاشانی و یوسفعلی میرشکاک در مطلبی با عنوان «چهار چهره، چهار نظر» به بیان نظرات خود درباره کارنامه شعری نظری پرداخته‌اند.

شصت و هشتمین شماره فصل‌نامه تخصصی «شعر»(ویژه‌نامه انجمن‌های ادبی) در 120 صفحه و قیمت 1200 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط