دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
نمايش و خريد كتاب‌هاي بسيار بزرگ در كتابخانه مجلس

مسوول بخش مرجع كتابخانه مجلس شوراي اسلامي از نمايش و خريد برخي از كتاب‌هاي قطع بسيار بزرگ در محل ورودي اين بخش خبر داد و اظهار داشت: از اين ميان مي‌توان به ارايه نسخه‌اي از بزرگترين دايرةالمعارف كره زمين كه كتابخانه مجلس آن را در نمايشگاه بين‌المللي تهران تهيه كرد، اشاره داشت.\

علي خاكپور در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع بيان داشت: پيش از اين به دليل عدم وجود مكان لازم، زمينه‌هاي ارايه اين نوع از كتاب‌ها كه در قطع‌هاي بسيار بزرگ قرار دارند، وجود نداشت. 

وي ادامه داد: اخيرا با تحولات بخش مرجع منابع جديدي خريداري كرديم كه از اين ميان مي‌توان به «بزرگترين دايرةالمعارف كره زمين» با عنوان earth اشاره كرد كه چاپ سيدني و متعلق به سال 2008 استرالياست. اين كتاب درباره جغرافياي زمين است و تصاوير و عكس‌هاي نفيسي دارد كه در ابعاد بزرگ قابل مشاهده‌اند.

كارشناس ارشد كتابداري تصريح كرد: از اين اثر 1000 نسخه در جهان منتشر شده است كه در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران موفق به خريداري نسخه‌اي از آن شديم. همچنين مجموعه‌اي 22 جلدي با عنوان دايرةالمعارف كتاب جهان كه دايرةالمعارفي 80 ساله است را از آن نمايشگاه خريداري كرديم كه يكي از ويژگي‌هاي آن تمام گلاسه بودن صفحات محسوب مي‌شود. اكنون اين كتاب‌هاي بزرگ در محل ورودي بخش مرجع كتابخانه مجلس به طور موقت به نمايش گذاشته شده‌اند.

وي همچنين با اشاره به برنامه‌هاي جديد تغييرات بخش مرجع اين كتابخانه گفت: قرار است در طرح‌هاي جديد، بخش مرجع به صورت نيمه باز قرار گيرد و خواهران و برادران از دو سمت اين سالن به استفاده از منابع مرجع و مطالعه آثار بپردازند.

مسوول بخش مرجع كتابخانه مجلس با اشاره به گفت‌وگوهاي انجام شده با حجت‌الاسلام دكتر رسول جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد شوراي اسلامي گفت: قرار است تا نيمه دوم سال كه اقدامات ساختمان جديد كتابخانه آغاز خواهد شد و به دليل كمبود فضاي لازم، بخش نشريات كه در طبقه سوم ساختمان فعلي قرار دارد به فضاي انتهايي كتابخانه منتقل شود تا بخش مرجع به جاي قبلي بخش نشريات انتقال يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط