چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
عدالت‌جويي و ظلم‌ستيزي امام حسين(ع) در واقعه عاشورا

انتشارات دليل‌ما همزمان با ايام سوگواري سالار شهيدان كتاب «امام حسين(ع)» تاليف محمدرضا حكيمي را به چاپ مي‌رساند. اين اثر قيام سومين پيشواي شيعيان را با تكيه بر ويژگي‌هاي عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي اين بزرگوار بررسي مي‌كند._

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اشاره به اين كه حكيمي در اين كتاب از احاديثي درباره ظلم‌ستيزي و عدالت‌جويي امام حسين(ع) استفاده كرده است، عنوان كرد: اين اثر اكنون مراحل نهايي چاپ خود را طي مي‌كند و به زودي در 48 صفحه خشتي روانه بازار نشر خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه اين مركز نشر، رسالت خود را اشاعه فرهنگ اهل‌بيت(ع) بر اساس نشر آثار مرتبط با فضايل و انديشه‌هاي آنها مي‌داند، تصريح كرد: انتشارات دليل ما همزمان با آغاز دهه محرم و ايام سوگواري سالار شهيدان با انتشار سه اثر جديد، بيش از 10 عنوان از كتاب‌هاي قبلي خود را باز چاپ كرد.

وي كتاب عربي «مقتل الحسين من امالي السيدين» با تحقيق عبدالرزاق محمدحسين حرزالديني كه بر اساس سه امالي ديگر به رشته تحرير درآمده است، از جمله آثار تازه چاپ دليل ما خواند و يادآور شد: اين كتاب در 184 صفحه، شمارگان 1500 نسخه و بهاي 28000 ريال به چاپ رسيده است.

مسعودي «كتابنامه حضرت عباس(ع)» نوشته مجيد غلامي جليسه و طاهره غلامي را از جمله آثار ارشمند اين مجموعه يادكرد كه براي نخستين‌بار در ايران به چاپ رسيده است و بيان داشت: اين اثر كتابشناسي توصيفي تمامي آثاري است كه درباره حضرت عباس(ع) به رشته تحرير در آمده‌اند و شامل معرفي 327 عنوان كتاب به زبان‌هاي فارسي، عربي، تركي، اردو و انگليسي است. همچنين معرفي 132 مقاله اين حوزه نيز در اين كتابنامه جاي دارند.

مدير علمي انتشارات دليل‌ما، كتاب «زندگي و مقتل امام حسين(ع)» كه در رابطه با بخش مربوط به سالار شهيدان كتاب «منتهي الامال» شيخ عباس قمي را از ديگر آثار اين مجموعه خواند كه با تحقيق ناصر باقري‌بيدهندي به رشته تحرير در آمده است و گفت: اين كتاب درباره زندگي‌نامه امام حسين(ع) از دوران ولادت تا زمان شهادت اين پيشواست كه نشر دليل ما آن را در 448 صفحه وزيري، شمارگان 2000 نسخه و بهاي 70000 ريال به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط