دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹
دليل‌ما و انتشار يك ميليون نسخه كتاب در سال 88

انتشارات دليل‌ما در سال گذشته با انتشار 70 عنوان كتاب چاپ نخست و تجديد چاپ 200 اثر، بيش از يك ميليون نسخه كتاب را به چرخه نشر كشور روانه كرد. جوان‌ترين و مسن‌ترين نويسنده‌اي كه در يك سال قبل با اين مركز همكاري كردند، به ترتيب حدود 20 و 75 سال سن داشتند.\

فريد مسعودي، مدير علمي انتشارات دليل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه اغلب اين آثار در زمينه معارف اهل‌بيت(ع)، پژوهش‌هاي علمي درباره قرآن و كتاب‌هايي براي جوانان و نوجوانان به شيوه‌هاي قرآني بودند، اظهار داشت: نويسندگاني از تمامي طيف‌ها نظير حوزويان، استادان دانشگاهي و پژوهشگران آزاد با اين موسسه انتشاراتي همكاري داشتند.

وي توجه به متن و محتواي آثار را از اولويت‌هاي راهيابي آثار به شوراي ارزيابي اين مركز خواند و افزود: ملاك، خود اثر است، حتي اگر اين كتاب، نخستين نوشته او باشد.

مسعودي جوان‌ترين نويسنده‌اي را كه با انتشارات دليل‌ما همكاري دارد، «عاطمه موسوي گرمارودي» بانويي از مشهود نام برد كه سني در حدود 20 سال دارد و گفت: استاد محمدرضا حكيمي(متولد سال 1314) از مسن‌ترين و با تجربه‌ترين نويسندگاني است كه اين مركز افتخار همكاري با وي را دارد.

وي درباره برنامه‌هاي دليل‌ما براي حضور در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، اظهار كرد: تاكنون پنج اثر جديد براي عرضه در نمايشگاه مهيا شده‌ است و پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد افزايش يابند. كتاب عربي «التراث العربي المخطوط في مكتبات ايران العامه» كه عنوان فارسي آن «معرفي نسخه‌هاي دست‌نويس عربي در كتابخانه‌هاي عمومي ايران» است، در 14 مجلد براي ارايه در نمايشگاه گردآوري شده است.

مدير علمي انتشارات دليل‌ما، جلدهاي هفتم و هشتم كتاب «الحيات» اثري از محمدرضا حكيمي را به همراه كتاب «استغفار» اين نويسنده از ديگر كتاب‌هايي نام برد كه قرار است براي عرضه در نمايشگاه آماده شوند. وي بيان داشت: كتاب «چهل تكه» با عنوان فرعي «آيا غدير را فراموش كرده‌ايم؟» كاري از گروه تحقيقاتي دليل، اثر نهايي اين مجموعه محسوب مي‌شود.

وي «تراث الائمه(ع)» تاليف سيداحمد حسيني را از آثاري برشمرد كه به احتمال زياد به نمايشگاه مي‌رسد و گفت: مانند دوره‌هاي گذشته در غرفه‌ دليل‌ما مجموعه آثار اين انتشارات ديني را عرضه خواهيم كرد.

مسعودي همچنين يادآور شد: در صورت موافقت مسوولان نمايشگاه، مي‌خواهيم مانند سال قبل غرفه‌اي ويژه حضرت زهرا(س) را كه سال قبل با استقبال گسترده‌اي از سوي مخاطبان مواجه شد، با همكاري ساير ناشراني كه در اين زمينه فعاليت دارند، برپا كنيم.

بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور ناشران داخلي و خارجي از 15 تا 25 ارديبهشت‌ ماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط