پنجشنبه ۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
راهبردهايي براي كودكان داراي نگراني‌هاي رشدي ـ حركتي

چاپ نخست كتاب «مراقبت از كودكان خام حركتي» از سوي انتشارات علم و حركت به زودي راهي بازار نشر خواهد شد. اين كتاب با ارايه توصيه‌هاي عملي براي مراقبان كودكاني كه از تاخير رشدي ملايم برخوردارند، طراحي شده است.\

مدير مسوول انتشارات علم و حركت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: كتاب «مراقبت از كودكان خام حركتي» به طور ويژه براي بررسي نيازهاي كودكان كم سن‌ و سال خام حركتي با رشد غيرعادي كه مربوط به اختلالات رشدي دوران كودكي مي‌شود، به رشته تحرير درآمده است.

روبن شاهورديان با اشاره به مطالب مندرج در كتاب گفت: مولف در اين كتاب، اختلالات رشدي دوران كودكي را شامل «كاستي توجه و بيش فعالي»، «اختلالات هماهنگي رشدي»، «ناتوانايي‌هاي يادگيري» و «اختلالات رايج رشدي» مي‌داند.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت تصريح كرد: مولف در فصل نخست اين كتاب، نگاهي اجمالي بر بارزه‌هاي رشد حركتي بهنجار به عنوان وسيله‌اي براي تخمين درجه تاخير رشدي در كودكان دارد.

شاهورديان ادامه داد: فصل دوم اين كتاب نقش‌هاي گوناگون متخصصان و انواع آزمون‌هايي كه براي ارزيابي كودكان مورد استفاده قرار مي‌گيرند را توصيف مي‌كند. همچنين مولف در فصل سوم كتاب «مراقبت از كودكان خام حركتي» بر روي برخي از اصول عمومي براي كمك به كودكان كم سن و سال به منظور توسعه قابليت مهارت‌هاي حركتي آنان بحث مي‌كند.

وي افزود: مخاطب با مطالعه فصل چهارم، با راهبردهاي آموزشي ويژه و فعاليت‌هاي پيشنهادي براي ارتقاي مهارت‌هاي بنيادي حركتي آشنا مي‌شود. همچنين مولف در فصل ششم برخي از مشكلات و مسايل كلاسي را مطرح كرده كه شامل نشستن و استقرار صحيح، يادگيري نوشتن و استفاده از قيچي و مهارت‌هاي سازمان‌يافته است.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت در پايان گفت: «چگونه به اين كودكان كمك كنيم كه خودپنداري مثبت را در خويشتن توسعه دهند تا به عنوان يك اصل براي يادگيري، به خوبي با كودكان ديگر پيش بروند» عنوان فصل هفتم اين كتاب است كه مولف به شرح كامل آن مي‌پردازد.

چاپ نخست كتاب «مراقبت از كودكان خام حركتي» اثر «ليزا اِي. كرتز» با ترجمه دكتر محمدعلي اصلان‌خاني، محمد صحبتيها و محمدرضا شفيعي در شمارگان 1100 نسخه و 176 صفحه از سوي انتشارات علم و حركت به زودي منتشر و راهي بازار نشر خواهد شد. بهاي اين كتاب هنوز مشخص نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط