دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
آشنايي با اصول يادگيري حركتي

مدير مسوول انتشارات علم و حركت از چاپ نخست كتاب «يادگيري حركتي» در آينده نزديك خبر داد و گفت: مخاطب با مطالعه اين اثر، با اصول يادگيري حركتي آشنا خواهد شد.\

روبن شاهورديان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: دانشجويان مقطع كارشناسي رشته تربيت بدني و علوم ورزشي، دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد و دكتراي گرايش رفتار حركتي، مربيان و تمام كساني كه علاقه‌مند به يادگيري اصول حركتي‌‌اند، مخاطبان اين اثر را تشكيل مي‌دهند.

وي ادامه داد: از عوامل مهمي كه يادگيري را تسهيل مي‌كنند، ارتباط كلي ميان مطالب و پيوستگي ارايه آنهاست. مولفان كتاب «يادگيري حركتي» نيز با ايجاد تغيير در سرفصل‌هاي كتاب‌هاي موجود در اين حوزه و ترتيب ارايه مطالب آنها، در ميان مطالب و محتواي كتاب، اين ارتباط و پيوستگي را براي يادگيري بهتر مخاطب ايجاد كرده‌اند.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت با اشاره به آثار مكتوب ترجمه شده در اين حوزه بيان داشت: در حوزه يادگيري و كنترل حركتي، كتاب‌هاي لاتين فراواني وجود دارند كه دانشجويان و علاقه‌مندان براي استفاده از آنها با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شوند. درك مفاهيم ترجمه شده اغلب اين كتاب‌ها داراي مشكل است و دانشجويان در مطالعه اين مطالب دچار سردرگمي مي‌شوند. علاوه بر آن، هر يك از كتاب‌هاي ترجمه شده در اين حوزه داراي مطالب جديدند كه در سال‌هاي اخير به مطالب قبلي اضافه شده‌اند. در اين كتاب مولفان سعي كرده‌اند مطالب جديد را با رعايت ارتباط ميان موضوعات و پيوستگي ميان بخش‌هاي مختلف به نحوي با مطالب قبلي تلفيق كنند كه مشكلات نامبرده به حداقل برسد.

وي صرفه‌جويي در انرژي و زمان مخاطبان را از ديگر ويژگي‌هاي اين اثر برشمرد و گفت: محتواي كتاب «يادگيري حركتي» به صورت تلخيص ارايه شده‌، مولفان هم مفاهيم مرتبط با يادگيري حركتي را از مفاهيم كنترل حركتي جدا كرده، از ارايه مباحثي كه كاربرد كمتري دارند يا از اهميت بالايي برخوردار نيستند، پرهيز كرده‌اند؛ به گونه‌اي كه دانشجويان، مربيان و علاقه‌مندان اين حوزه مي‌توانند در كمترين زمان ممكن و با صرف كمترين انرژي به هدف مورد نظر دست يابند. 

مدير مسوول انتشارات علم و حركت در پايان اظهار داشت: اين نوشتار از هشت فصل تشكيل شده است. «تئوري‌ها و ديدگاه‌هاي نظري يادگيري حركتي»، «طبقه‌بندي مهارت‌هاي حركتي»، «فرآيند يادگيري»، «اندازه‌گيري رفتار حركتي»، «آماده‌سازي شرايط تمرين»، «موفقيت‌هاي عملي تمرين»، «بازخورد»، «نقش توجه و اثر انگيختگي در اجراي انساني» عناوين فصول هشت‌گانه اين اثرند.

چاپ نخست كتاب «يادگيري حركتي» اثر مشترك دكتر رسول حمايت‌طلب، احمد نيك‌روا و امين جلالي در شمارگان 1000 نسخه و 224 صفحه به زودي از سوي انتشارات علم و حركت منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط