پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
زندگي شانزده ساله رائول در رئال مادريد كتاب شد

حبيب الله نيك نژاد،روزنامه نگار و مترجم:«رائول گونزالس» كاپيتان سابق رئال مادريد و بهترين گلزن تاريخ اين تيم كه از آغاز فصل فوتبال 2010 ـ 2011 از رئال مادريد جدا و پس از شانزده سال حضوري موفقيت‌آميز اين تيم را ترك و به درخواست «فليكس ماگات» به اين تيم پيوست، اخيراً كتابي درباره...

 خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) حبيب الله نيك نژاد،روزنامه نگار و مترجم:«رائول گونزالس» كاپيتان سابق رئال مادريد و بهترين گلزن تاريخ اين تيم كه از آغاز فصل فوتبال 2010 ـ 2011 از رئال مادريد جدا و پس از شانزده سال حضوري موفقيت‌آميز اين تيم را ترك و به درخواست «فليكس ماگات» به اين تيم پيوست، اخيراً كتابي درباره زندگي ورزشي خود منتشر كرده و به سئوالات زيادي درباره حضور شانزده ساله‌اش در رئال مادريد پاسخ داده و دليل جدايي از اين تيم را حضور «خوزه مورينيو» مربي پرتغالي اين فصل فوتبال رئال مادريد عنوان كرده است. 

رائول 33 ساله در مقدمه اين كتاب كه خاطرات حضور شانزده ساله اش را  در رئال مادريد بازگو مي كند، آورده است:«سلام، اسم من رائول است،البته «رائول گونزالس»  كه همه مرا «رائول» صدا مي زنند و جهانيان با همين نام مرا مي‌شناسند. وي در ادامه اين مقدمه آورده است، من علاقه‌اي به نوشتن ندارم، ولي هزاران طرفدار رئال مادريد طي مدت كوتاهي‌ كه از اين تيم جدا شده‌ام، آنقدر از طريق نامه و ايميل با من تماس گرفتند كه مجبور شدم اين كتاب را به كمك دوستانم به رشته تحرير درآورم.گرچه هيچ علاقه‌‌ايي به نوشتن ندارم، ولي دوستانم مرا متقاعد و مجبور به نوشتن اين كتاب كرده و به من پيشنهاد داده اند كه هميشه فرصت پاسخ دادن وجود ندارد و بايد با مطرح كردن بسياري از خاطرات خود به آيندگان اين فرصت را بدهي كه درباره‌ات به درستي قضاوت كنند و به همين خاطر من آنچه را در دفتر خاطرات خود بعضاً نوشته بودم، براي دوستي خواندم و او زحمت نوشتن داستان زندگي شانزده ساله‌ام در رئال مادريد را متقبل شد كه از او بسيار سپاسگزارم...»
 
«رائول گونزالس» كه تا همين چند ماه قبل با 44 گل زده آقاي گل تاريخ تيم ملي اسپانيا بود و حالا در اين ركورد با «داويد ويا» بازيكن بارسلونا شريك شده است،از «خوزه مورينيو» به عنوان متكبرترين انساني كه در دوران زندگي‌اش با او روبرو شده ياد كرده و وي را فردي بسيار خودخواه و فرصت‌طلب توصيف كرده كه باعث جدايي وي و «گوتي» همبازي سالهاي گذشته‌اش در رئال مادريد عنوان كرده است.
 
وي در ادامه آورده است،خورشيد با تمامي گداختگي‌اش زماني كه به غروب نزديك مي‌شود، همه قدرت سوزندگي‌اش را از دست مي‌دهد و سنگ هم زماني خرد مي‌شود، واي به حال انسانها كه در برابر عظمت اين پديده‌ها صفر هم نيستند.

«رائول گونزالس» از زندگي كوتاه مدت خود در آلمان بسيار اظهار خوشحالي كرده و مي‌گويد: ديگر به رئال مادريد فكر نمي‌كنم و تمامي وقت بيكاري خود را صرف بازبيني تمرينات و مسابقات شالكه مي‌كنم و حالا هم بسيار خوشحالم كه در اين تيم موفقيتي نسبي پيدا كرده و اميدوارم به دوران فوتبال خود نيز در همين تيم پايان دهم.
بهترين گلزن تاريخ رئال مادريد از زندگي خسته كننده «گوتي» در فوتبال تركيه ياد كرده و مي‌گويد: او هر روز با من صحبت مي‌كند و از شرايط خود بسيار ناراضي است. اميدوارم بتوانم شرايط حضورش را در شالكه فراهم كنم، زيرا او عزيزترين دوست تمامي دوران فوتبال من است كه اين روزها دغدغه‌هاي زيادي در ذهنم بوجود آورده.
وي در پايان مقدمه كتاب خود آورده، اگرچه هميشه بهترين‌ها را براي رئال مادريد آرزو مي‌كنم، ولي متأسفم كه آنان به من اين فرصت را ندادند كه برايشان گلهاي بيشتري به ثمر برسانم. 

«رائول گونزالس» طي هفت ماه حضورش در شالكه 04 يازده گل در رقابتهاي بوندسليگا و سه گل در جام قهرماني باشگاههاي اروپا به ثمر رسانيده كه آخرين آنان تك گل برابري اين تيم در مقابل والنسيا و نيز گل پيروزي‌آور او در برابر بايرن‌مونيخ در مرحله نيمه نهايي جام حذفي باشگا‌هاي آلمان بود كه باعث شد بايرن مونيخ به عنوان مدافع عنوان قهرماني از رسيدن به بازي‌ پاياني بازمانده و شالكه راهي ديدار نهايي در ورزشگاه تاريخي المپيك برلين شود. ضمن آنكه وي حضورش را در آلمان غنيمتي بزرگ براي زندگي شخصي و نيز دوران پس از بازنشستگي‌اش از فوتبال عنوان كرده است.
در پايان بد نيست اشاره كنيم كه جانشينان او يعني «كريم بنزما» و «گونزالو هيگوئين» در رئال مادريد تاكنون بسيار كمتر از وي گلزني كرده‌اند و اين نشان مي‌دهد كه وي قرباني تفكرات خاص «مورينيو» شده و مردي كه در پرافتخارترين تيم جهان بدل به اسطوره شده حالا بايد تاوان آن را اين چنين باز پس دهد. بازيكني كه دو سال قبل براي بالابردن كيفيت بازي اش،به دليل علم امروز ورزش جهان دستگاه‌هايي در اتاق خواب خود تعبيه كرده كه اكسيژن زيادي در آن فضا به وجود بياورد و هزينه اين مسأله رقمي معادل يازده ميليون يورو شده كه افسوس با آمدن «خوزه مورينيو» تمامي اين عشق و علاقه به رئال مادريد بدل به خاطره شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها