دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
دومین دفتر شعر صباغ‌نو منتشر شد

دومین دفتر شعر امید صباغ‌نو با عنوان «تاریخ بی حضور تو یعنی دروغ محض» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد. این دفتر غزل‌های عاطفی، اجتماعی و آیینی شاعر را شامل می‌شود.\

صباغ‌نو در گفت‌و‌گو با خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این دفتر شعر گفت: این مجموعه دربرگیرنده 38 غزل سروده شده طی سال‌های 1387 تا 1389 و پیرامون موضوعات مختلف است.

وی به انتشار نخستین دفتر شعرش در سال 88 اشاره و تشریح کرد: این دفتر با عنوان «می‌میرم اگر روی دلم پا بگذاری» توسط نشر سبزان در 135 صفحه منتشر شد و غزل‌های من همراه با یک مثنوی را در برمی‌گرفت.

این شاعر ادامه داد: در مقایسه میان این دو دفتر شعر می‌توانم بگویم مجموعه شعر دوم از نظر زبانی، اندیشه‌ای و ساختار غزل‌ها قوی‌تر و پخته‌تر از دفتر نخست است.

وی افزود: دفتر نخست بیشتر یک مجموعه برای معرفی من به عنوان شاعر به حساب می‌آمد و بار احساسی سروده‌ها بر دیگر جنبه‌های شعری غلبه می‌کرد. این در حالی است که خودم به عنوان شاعر تکامل زبانی در شعرهای دفتر دوم را کاملا احساس می‌کنم.

صباغ‌نو با تاکید بر نزدیک شدن زبان غزل‌هایش به زبان غزل امروز یادآور شد: هرچند تا رسیدن به زبان شخصی‌ام به عنوان شاعر راه طولانی مانده است اما در مجموعه دوم می‌توانم بگویم تاحدودی به زبان مشخصی در سروده‌هایم دست یافته‌ام.

وی در پایان از انتشار سومین مجموعه شعرش خبر داد و گفت: سومین دفتر شعرم که تعدادی از غزل‌ها و همچنین دیگر قالب‌های شعری را شامل می‌شود توسط انتشارات فصل پنجم مراحل اداری انتشار را طی می‌کند. البته عنوان نهایی این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

امید صباغ‌نو متولد 1358 تبریز و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر است. حدود 19 سال است که در عرصه شعر فعالیت دارد؛ اما فعالیت جدی او در این عرصه از سال 79 آغاز شده است.

مجموعه غزل «تاریخ بی حضور تو یعنی دروغ محض» در 72 صفحه توسط انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط