دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
حضور  دوباره «زن و خانواده» در نمايشگاه كتاب

«زن و خانواده» عنوان كتابي است كه به دليل برخورداري از استقبال فراوان مخاطبان، براي دومين بار نيز در غرفه انتشارات شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان نمايشگاه كتاب تهران، در معرض ديد عموم قرار گرفته است. اين كتاب به بررسي مسايل زن در خانواده مي‌پردازد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان با هدف تدوين سياست‌هاي لازم براي تقويت هرچه بيشتر نهاد خانواده، آسان‌سازي تشكيل خانواده و پاسداري از قداست آن و همچنين برنامه‌ريزي براي توسعه مناسبات فرهنگي زنان به صورت رسمي از تيرماه سال 1367 شكل گرفت.

«پيشنهاد تحقيق در مسايل مهم فرهنگي ـ اجتماعي زنان به اشخاص و مراكز صلاحيت‌دار و ايجاد هماهنگي در برنامه‌هاي تحقيقاتي» و «تدوين سياست‌هاي لازم براي استفاده بهينه دختران و بانوان از اوقات فراغت خود» از مهم‌ترين وظايف شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان به شمار مي‌آيند.

اين انتشارات در دهمين حضورش در نمايشگاه كتاب تهران با حدود 53 عنوان كتاب به استقبال علاقه‌مندان اين حوزه آمده است. 

«شاخص‌هاي سنجش وضعيت زنان و خانواده»، «هويت برتر(رصد و پايش مسايل زنان مسلمان در جوامع غربي»، «منشور حقوق و مسووليت‌هاي زنان در نظام جمهوري اسلامي ايران» و «تفاوت زن و مرد در ديه و قصاص» عناوين برخي از اين آثارند. 

معرفي «فصلنامه مطالعات راهبردي زنان» از ديگر اقدامات انتشارات شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان در بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران محسوب مي‌شود. اين فصلنامه با هدف تبيين ديدگاه اسلام نسبت به زن و مسايل زنان در راستاي قانون اساسي، ارايه ديدگاه‌هاي صاحب‌نظران در مسايل زنان و تقويت نگرش صحيح نسبت به زن در جامعه از پاييز 1377 منتشر مي‌شود كه تاكنون 50 شماره از اين فصلنامه به چاپ رسيده است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت از ساعت 10 صبح تا 9 شب در مصلاي امام خميني(ره) براست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط