سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۴
مسجد جامعی :براي استفاده از قیصر زمان کمي داشتيم

احمد مسجد جامعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، طي يادداشتي که در اختیار خبرگزاری کتاب ایران قرار داد درگذشت قیصر امین‌پور را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمد است: امین‌پور همواره می‌گفت که زمان کم دارم و اکنون که از میان ما رفته متوجه می‌شویم که ما برای استفاده از او زمان کم داشتیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران طي يادداشتي که در اختیار خبرنگار ما قرار داد، درگذشت قیصر امین‌پور را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:مرحوم امین‌پور در میان شاعران هم‌دوره‌اش تاثیرگذارترین بود؛ به صورتی که هم‌اکنون جملات و عبارت‌هایی از ایشان در میان تمام مردم رایج است و ایرانیان در مکالمات روزمره خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.


بی شک نام او در ادبیات و شعر فارسی ماندگار خواهد ماند.ذوق و قریحه و نوآوری، ویژگی اصلی کارهای او بود، او حتی در مکالمات عادی و روزمره‌اش نیز ذوق خاصی بروز می‌داد.

او علاوه بر این ذوق شاخص در سروده‌هایش از صفای باطن و خصایل اخلاقی ویژه و برجسته‌ای برخوردار بود.

مطالعات قیصر نیز در زبان و ادبیات فارسی بسیار وسیع است و بی‌تردید تخصص خاصی در این زمینه یافته داشت.


ساعتی قبل که من در میان دانشجویان دانشگاه تهران قرار گرفتم، فضای سنگینی در میان شاگردان قیصر به وجود آمده بود و بعید است برای هرکسی چنین فضایی پدید بیاید.

قیصر همیشه می‌گفت که زمان کم دارد و اکنون که او از میان ما رفته است درک می‌کنیم ما برای استفاده از او زمان کم داشتیم و اگر بیشتر با ما بود، چه بهره هایی می‌توانستیم از او بجوییم.

فقدان ایشان موجب تاسف عمیق است و امیدواریم با ارایه بیشتر آثار او، بتوانیم یادش را زنده نگه‌داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها