دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
«داستان‌های روز تولد» در ايران متولد شد

ترجمه فارسی مجموعه «داستان‌های روز تولد» دربرگیرنده 9 داستان از نویسندگانی چون هاروکی موراكامی و ریموند كارور، از سوی نشر «گلمهر» منتشر شد. داستان‌های این مجموعه، به انتخاب موراكامی، از زاويه‌ای متفاوت به روز تولد می‌نگرند و داستان‌هايي را در این مورد روایت می‌كنند.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «داستان‌های روز تولد» مجموعه‌ داستان‌هايی است كه در آن 9 نویسنده آثاری در مورد جشن تولد نوشته‌اند و هاروكی موراكامی آن‌ها را انتخاب و در یک مجموعه جمع‌آوری كرده است. وی با افزودن پیشگفتاری به این مجموعه و همچنین نوشتن داستانی به نام «دختری كه روز تولدش بود»، مجموعه‌ای را گرد هم آورده كه با موضوع اصلي تولد نوشته شده‌اند، اما الزاما شاد و شیرین نیستند.

برای مثال داستان «كیك تولد»، اولین اثر از این مجموعه، داستانی تلخ دارد كه مدام از رنج‌ می‌گوید. این داستان، به زیبایی، عمق تنهایی و جانسپاری مادرانه را به تصویر می‌كشد.

«دختری كه روز تولدش بود»، به قلم موراكامی، آخرین داستان این مجموعه، بسیار ساده و دقیق روایت شده است. این داستان، بخشی از زندگی پیشخدمتی را روایت می‌كند كه در جشن تولد بیست سالگی خود، مانند بسیاری از انسان‌ها، آرزویی می‌كند. آرزویی كه موراكامی به آن اشاره‌ای ندارد ولی برآورده شدنش، یک عمر به طول می‌انجامد. موراكامی در این داستان تلاش می‌كند نشان دهد آرزو برای تغییر دادن یک موضوع، الزاما منجر به ایجاد تغییر نمی‌شود و انسان‌ها، موجوداتی جدا از آرزوهایشان هستند.

این مجموعه سبب می‌شود مخاطب از زاویه‌ای متفاوت به تولد بنگرد و همچنین سبک‌های مختلف نگارشی را در یک كتاب و درباره یک موضوع خاص تجربه كند. مجموعه «داستان‌های روز تولد» شامل آثاری از ریموند كارور، ویلیام تره‌ور، لوییس رابینسون، دنیس جانسون، دانیل لاینز، كلر كیگان، ایتن كانین، لیندا سكسون و هاروكی كوراكامی است. 

مجموعه «داستان‌های روز تولد» شامل 9 داستان از 9 نویسنده، به انتخاب هاروكی موراكامی است كه با ترجمه آسیه عزیزی و پروانه عزیزی در 155 صفحه و با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت چهار هزار تومان از سوی نشر «گلمهر» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها