سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
نمايشگاه كتاب با بيش از 6000 عنوان اثر دانش‌آموزي

مسوول نمايشگاه كتاب استان اصفهان از انتخاب بيش از شش هزار عنوان اثر از ميان آثار ارايه شده در چهاردهمين طرح «50000 نمايشگاه كتاب در 50000 مدرسه و مجتمع‌هاي آموزشي ترنم ولايت» خبر داد.-

محسن قامت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه اين كتاب‌ها بر اساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته از دانش‌آموزان استان اصفهان انتخاب شده‌اند، اظهار كرد: كتاب‌هاي علمي و داستاني، بيشترين كتاب‌هاي نمايشگاه استان اصفهان را به خود اختصاص خواهند داد.

وي ادامه داد: كتاب‌هاي انتخاب شده از طرح «50000 نمايشگاه كتاب در 50000 مدرسه و مجتمع‌هاي آموزشي ترنم ولايت» براي ارايه در نمايشگاه كتاب استان اصفهان به هر سه دوره تحصيلي(ابتدايي، راهنمايي و متوسطه) مربوط مي‌شوند و در عين حال، دانش‌آموزان دوره متوسطه در اين نمايشگاه با تنوع عناوين بي‌شماري مواجه خواهند بود.

مسوول نمايشگاه كتاب استان اصفهان يادآور شد: با وجود مشكلات فراوان در تاليف و انتشار كتاب‌هاي مناسب در حوزه كودك و نوجوان، كتاب‌هاي عرضه شده در اين طرح از محتواي غني برخوردار بودند، اما كارشناسان اين حوزه نبايد به اين آثار اكتفا كنند و بهتر است براي توليد آثار بهتر و بيشتر در اين حوزه اقدام كنند.

قامت افزود: شش هزار عنوان كتابي كه توسط كارشناسان آموزشي استان اصفهان انتخاب شده‌اند، همزمان با هفته كتاب در قالب نمايشگاه‌هاي كتاب مدارس در معرض ديد دانش‌آموزان قرار خواهند گرفت. پيش‌بيني مسوولان آموزشي استان اصفهان تجهيز حدود دو هزار مدرسه به نمايشگاه كتاب است كه اميدوارم محقق شود.

وي در پايان گفت: طرح «50000 نمايشگاه كتاب در 50000 مدرسه و مجتمع‌هاي آموزشي ترنم ولايت» براي تامين نيازهاي موجود در حوزه كتاب استان‌هاي مختلف كشور، طرحي بسيار سودمند است، اما متاسفانه به دليل نبود بازتاب خبري مناسب و حضور كم‌رنگ معاونان و مسوولان وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحيه، اين طرح با استقبال چشمگيري از سوي عموم مردم مواجه نشده است كه اميدوارم در سال‌هاي آينده شاهد حضور مسوولان وزارت آموزش و پرورش براي هرچه بهتر برپا شدن آن در سراسر كشور باشيم.

در اين طرح ملي، حدود 19 هزار عنوان كتاب از 450 ناشر سراسر كشور به دبيرخانه «50000 نمايشگاه كتاب در 50000 مدرسه و مجتمع‌هاي آموزشي ترنم ولايت» ارسال شدند و در روز افتتاحيه يكشنبه(10 مهرماه) آثار منتخب در معرض ديد كارشناسان آموزشي استان‌هاي مختلف كشور قرار گرفتند. اين كارشناسان بر اساس نيازهاي استان خويش، به انتخاب كتاب‌هاي مناسب پرداختند.

موسسه فرهنگي منادي تربيت، وابسته به معاونت پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش، به مناسبت هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، اين كتاب‌ها را به زودي با هدف برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب در مدارس سراسركشور، به استان‌هاي مربوطه ارسال خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط