چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
خليلي: تبليغ چهره به چهره، فروش كتاب را تضمين مي‌كند

مدير انتشارات عماد فردا گفت: احساس نياز به مطالعه در مردم را با ارایه سير مطالعاتي ايجاد كرده‌ايم. با مردم حرف مي‌زنيم و اطلاعات جامعي درباره آثار به آن‌ها ارايه مي‌دهيم. تجربه به دست آمده ثابت کرده كه تبليغ چهره به چهره و بيان ضرورت‌ها عامل مهمي در تبليغ و فروش كتاب است.-

 حميد خليلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: تبليغ كتاب بنا بر آن‌چه كه امروز در روزنامه‌ها، مجله‌ها و راديو و تلویزيون مطرح است در جذب مخاطب موفق نبوده و نتوانسته در سال‌هاي اخير از كاستي‌هاي اين حوزه بكاهد.

خليلي با مطرح كردن تبليغ چهره به چهره به عنوان بهترين راه براي معرفي كتاب‌هاي اين انتشارات به مخاطبان گفت: بر اساس پژوهشي كه سال گذشته در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با جامعه آماري 1000 نفر انجام داديم در نهايت مشخص شد كه تبليغ چهره به چهره تاثير بيشتري در جذب مخاطب دارد.

وي درباره چرايي ناكارآمد بودن روش‌هاي پيشين در تبليغ كتاب توضيح داد: اين مشكل را بايد از گام نخست درست كرد؛ زيرا كتاب در جامعه ما به عنوان نيازي مطرح نيست كه مانند تبليغ‌هاي تجاري مخاطب را ترغيب به خريد كند. بنابراين توجه به ضرورت مطالعه بايد در تبليغ‌هاي تلويزيوني گنجانده شود تا با معرفي كتاب‌هاي جديد، مخاطب براي انتشار و خريد آن لحظه شماري كند.

مدير انتشارات عماد فردا ادامه داد: ما به عنوان يك ناشر خصوصي براي ايجاد احساس نياز در مردم شبكه سير مطالعاتي ايجاد كرده‌ايم و در كتابفروشي‌ و نمايشگاه‌هاي كتاب با مردم حرف مي‌زنيم و اطلاعات جامعي درباره آثار به آن‌ها ارايه مي‌دهيم. بر اساس تجربه به دست آمده ثابت شد كه تبليغ چهره به چهره و بيان ضرورت‌ها عامل مهمي در تبليغ و فروش كتاب است.

خليلي با اشاره به روش مشاوره كتاب در مدارس به عنوان يكي ديگر از راه‌كار‌هاي اين انتشارات گفت: برگزاري نمايشگاه كتاب در مدارس و مشاوره به دانش‌آموزان درباره آثار روش ديگري است كه با كمك موسسه فرهنگي شهيد احمد كاظمي به اجرا گذاشته مي‌شود.

وي افزود: موسسه شهيد كاظمي 2200 نيروي تربيت شده دارد كه در مدارس شهرستان‌‌ها درباره تبليغ كتاب كار مي‌كنند و دانش‌آموزان را در اين طرح مشاركت مي‌دهند و براساس فعاليت در فروش و تبليغ كتاب به صورت درصدي مبلغي به آنان اهدا مي‌شود.

خليلي ادامه داد: در مهر ماه امسال 40 نمايشگاه در 40 مدرسه شهر نجف آباد برگزار شد و بخش قابل توجهي از كتاب‌ها توسط دانش آموزان خريداري شدند زيرا با روش مذكور دانش‌آموزان كتاب‌هاي مورد علاقه خود را در كلاس به ديگر همكلاسي‌هاي خود معرفي مي‌كردند.

وي كتاب «اكبر كاراته» چاپ انتشارات «عمو علوی» را نمونه‌اي از كتاب‌هاي به فروش رسيده به اين روش خواند و گفت: من ماجراي اين مجموعه كتاب طنز جنگ را براي دخترم بازگو كردم و او از اين كتاب‌ها خوشش آمد و آن‌ها را مطالعه كرد و ماجرا‌هاي آن ها را در مدرسه خود گفته بود. همين امر باعث شد تا با تبليغ در مدرسه، این کتاب 500 هزار تومان فروش داشته باشد.

خليلي در پايان گفت: ناشر به عنوان اهرم اصلي در بحث نشر و انتشار كتاب از نزديك با مشكلات روبه‌روست و ضرورت امر تبليغ را دربافته است. به همين دليل انتشارات عماد فردا در اين روش تبليغي موفق بوده و توانسته‌ افراد بسياري را با تبليغ چهره به چهره اهل مطالعه كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط