یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
ده‌بزرگي: شعر امام(ره) به حافظ و سبك عراقي نزديك است

احد ده‌بزرگي معتقد است: خط شعري امام ‌خميني(ره) به آثار حافظ و سبك عراقي نزديك است. نمي‌توان گفت كه ايشان در غزل‌سرايي، پيرو حافظ بوده، اما اشعار حافظ بر نگاه شعري ايشان بي‌تاثير نبوده است.-

ده‌بزرگي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: امام ‌خميني(ره) را نبايد به چشم يك شاعر ديد. ايشان شعر را براي معروف شدن نمي‌سرود، بلكه حالات و لحظات خلوت خود را در قالب شعر به تصوير مي‌كشيد.

وي با اشاره به نزديكي سبك و سياق شعري امام‌ خميني(ره) به حافظ گفت: هر شاعر در غزلياتش، سبك و سياق خاصي دارد. اما خط شعري امام(ره) به آثار حافظ و سبك عراقي نزديك است. نمي‌توان گفت كه ايشان در غزل‌سرايي، پيرو حافظ بوده، اما اشعار حافظ بر نگاه شعري ايشان بي‌تاثير نبوده است.

اين شاعر به تاثير پشتوانه‌ معارف عرفاني امام ‌خميني(ره) در مضامين شعري ايشان اشاره كرد و ادامه داد: ديوان امام‌(ره) به همت فاطمه طباطبايي، عروس امام جمع‌آوري و منتشر شد. امام ‌خميني(ره) سوالات عروسشان در حوزه‌های حكمت، فلسفه و عرفان را با رباعي پاسخ مي‌دادند. 

ده‌بزرگي يادآور شد: امام‌ خميني (ره) شخصيت والايي داشت و شعرسرايي هم بخشي از آن بوده است. به همين دليل صاحب‌نظران حوزه شعر بايد به بررسي دقيق دیوان ایشان توجه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط