یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کتاب «گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی» منتشر شد

کتاب «گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی» مجموعه‌ای از آثار برتر و به‌یادماندنی این هنرمند برجسته‌ی ایرانی است که اخیراً به همت انتشارات نظر در ۱۶۰ صفحه و در نوبت اول ۱۴۰۳ به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت مسعود مهرابی به چاپ رسیده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی» مجموعه‌ای از آثار برتر و به یاد ماندنی این هنرمند برجسته ایرانی است که اخیراً به همت نشر نظر در ۱۶۰ صفحه و در نوبت اول ۱۴۰۳ به مناسبت چهارمین سالگرد درگذشت مسعود مهرابی به چاپ رسیده است. این کتاب دربرگیرنده کاریکاتورهایی است که مهرابی طی سال‌های فعالیت خود در مطبوعات و نشریات مختلف خلق کرده است.

مسعود مهرابی، چهره‌ای شناخته‌شده در عرصه کاریکاتور و گرافیک ایران بود که آثارش نه‌تنها به دلیل مهارت و خلاقیت در طراحی، بلکه به دلیل نگاه تیزبینانه و نقد اجتماعی که در کارهایش دیده می‌شود، همواره مورد توجه قرار داشته است. این کتاب، فرصتی است تا علاقه‌مندان به کاریکاتور و هنرهای تجسمی با بخشی از کارنامه پربار و تأثیرگذار این هنرمند آشنا شوند.

کتاب «گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی» شامل بیش از ۱۰۰ کاریکاتور است که موضوعات متنوعی از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به تصویر کشیده‌اند. این آثار، با نگاهی طنزآمیز و انتقادی، به مسائل مهم و روز جامعه می‌پردازند و در عین حال سادگی، ظرافت طراحی را حفظ می‌کنند. از کاریکاتورهای تکان‌دهنده‌ای که در مجموعه پیشرو می‌توان دید انبوهی از آدم‌های گرسنه‌اند که دهانشان را به علامت گرسنگی به سمت آسمان و در طلب لقمه‌ای گشوده‌اند و به جای آذوقه موشک‌هایی به سوی آن‌ها سرازیرند.

کتاب «گزیده کاریکاتورهای مسعود مهرابی از نفس افتادگان» را می‌توان چکیده‌ای از تمام آثار دوره های مختلف مسعود مهرابی دانست. کتابی که تصویری موجز و گویا از جهان تصویری او به بیننده منتقل می‌کند. این مجموعه می‌تواند هدیه‌ای ارزشمند برای علاقه‌مندان به هنر کاریکاتور و یادبودی از یکی از هنرمندان بزرگ ایران باشد. انتشار این کتاب فرصتی برای تجلیل از کارنامه‌ی هنری مسعود مهرابی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌اش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها