یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
آموزش دوره‌‌های کتابداری در کتابخانه‌های شیروان و چرداول

مدیر کتابخانه‌های عمومی شیروان و چرداول در استان ایلام با اشاره به فعالیت پنج کتابخانه در این شهرستان گفت: برای افرادی که به تازگی در اين کتابخانه‌ها عضو شده‌اند، دوره‌های آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.-

سعید نصری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: در این دوره‌ها قسمت‌های گوناگون یک کتابخانه، چگونگی طبقه‌بندی کتاب‌ها و نحوه فعالیت در این مجموعه‌ها معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: فصل تابستان فرصت خوبی برای کودکان و نوجوانان است تا از کتابخانه‌ها به عنوان مراکز علمی و فرهنگی هر شهر بازدید كنند و با روند فعالیت در این مکان‌ها آشنا شوند.

نصری با بیان این‌که کلاس‌های نقاشی در تمام کتابخانه‌ها برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شوند، یادآور شد:‌ برپایی مسابقات کتابخوانی مکتوب و آنلاین «اعیاد شعبانیه» در کتابخانه‌ها نیز یکی دیگر از اقدامات این مجموعه است.

وی اظهار کرد: کارگاه آموزش اینترنت برای اعضای کتابخانه‌های عمومی و افزایش سطح اطلاعات آنان در حوزه اینترنت نیز در فهرست برنامه کتابخانه‌ها قرار دارد.

به گفته نصری، ارتباط با تمام دهیاران روستاهای مختلف شهرستان نیز یکی دیگر از اولویت‌های شیروان و چرداول برای ساخت کتابخانه‌های روستایی و افزایش سرانه مطاله مفید است.

اکنون پنج کتابخانه در شهرهای آسمان‌آباد، شیروان، هولیلان، سرابله و شباب شهرستان شیروان و چرداول فعالند و دو هزار و 300 نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط