دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کارت عضویت شهید «رضایی‌نژاد» زینت کتابخانه آبدانان است

معاون اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان ايلام گفت: كارت عضويت شهيد داريوش رضايي‌نژاد، دانشمند هسته‌اي، به عنوان زينت كتابخانه اميركبير آبدانان ماندگار خواهد ماند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، نورالدين الياسي در جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي و نهضت مطالعه مفيد شهرستان آبدانان گفت: این دانشمند هسته‌اي شهید در كتابخانه عمومي اميركبير آبدانان عضویت داشت. 

الیاسی اظهار کرد: افتخار كتابخانه عمومي شهر آبدانان، عضويت دانشمند هسته‌اي شهيد داريوش رضايي‌نژاد در اين كتابخانه است. اين شهيد بخشي از اوقات طلايي دوران نوجواني خويش را در فضاي كتابخانه عمومي سپري كرد و بدون شك، كارت عضويت آن شهيد والامقام به عنوان زينت كتابخانه ماندگار خواهد ماند.

وی همچنين به فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور اشاره كرد و گفت: برگزاري مسابقات فرهنگي با هدف توسعه و ترويج كتاب و كتابخواني در جامعه، يكي از فعاليت‌هاي اين نهاد است كه به صورت مكتوب و آنلاين از طريق شبكه كتابخوان حرفه‌اي كشور و در مناسبت‌هاي مختلف انجام مي‌شود.

الیاسي ادامه داد: مسابقه بزرگ كتابخواني «روح‌الله» خرداد ماه امسال به مناسبت گراميداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) و برای آشنايي بيشتر مردم با افكار و انديشه‌هاي تابناك آن امام بزرگوار و همچنین ترويج فرهنگ مطالعه مفيد و كتابخواني برگزار شد.

وی درباره اهداف سند نهضت مطالعه مفيد گفت: تحقق اهداف اين سند با همكاري و حمايت‌ دستگاه‌هاي ذيربط مي‌تواند تحول عظيمي را در حوزه كتاب و كتابخواني جامعه ايجاد كند. 

الياسي همچنين به توسعه و احداث كتابخانه‌هاي روستايي در سند توسعه روستايي استان طي سال‌هاي 1391 تا 1394 اشاره كرد و افزود: احداث 39 باب كتابخانه روستايي در روستاهایي با جمعيت بالاي هزار تا هزار و 500 نفر جمعيت، در سند توسعه روستايي استان از سوي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان پيشنهاد شده است.

به گفته وی، با احداث اين كتابخانه‌ها امكان دسترسي روستاییان و اقشار مختلف مردم به كتاب و خدمات كتابخانه‌ای تسهيل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط