چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
اوجی با «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» به بازار کتاب می‌آید

منصور اوجی، شاعر شیرازی، جدیدترین دفتر شعرش با عنوان «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» را برای چاپ به نشر روشن‌مهر سپرد. بهار امسال آخرین دفتر این شاعر با عنوان «حیرانی‌ها» از سوی انتشارات فصل پنجم راهی بازار کتاب شده است.-

اوجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب تازه منتشر شده‌اش توضیح داد: آخرین اثر منتشر شده‌ام با عنوان «حیرانی‌ها» از سوی انتشارات فصل پنجم به بازار کتاب آمد. این مجموعه دربرگیرنده بیش از 100 قطعه شعر درباره موضوعاتی است که حیرتم را برانگیخته‌اند، حال چه این موضوعات درباره کهکشان و چه درباره مسایل جزیی و روزمره باشند.

وی افزود: شعرهای این مجموعه در چند دفتر گرد آمده است و طبق دیگر کارهایم در قالب سپید و نیمایی سروده شده‌اند. این مجموعه در 136 صفحه، بهار امسال به بازار کتاب عرضه شد.

این شاعر در ادامه به کتاب‌های در دست انتشارش اشاره و تشریح کرد: یکی از این کتاب‌ها با عنوان «دهان تسلی» 104 قطعه شعر در 128 صفحه را شامل می‌شود که در چهار دفتر ارایه شده‌اند. این مجموعه مجوز انتشار را دریافت کرده است و به زودی از سوی نشر ابتکارنو به چاپ می‌رسد.

وی ادامه داد: کتاب دیگرم «بر چهره غروب» نام دارد و بیش از 150 قطعه شعر از سروده‌های اخیرم را شامل می‌شود. این مجموعه نیز از سوی نشر ثالث مراحل اداری انتشار را طی می‌کند.

اوجی از ارایه جدیدترین مجموعه شعرش به نشر روشن‌مهر خبر داد و گفت: به تازگی جدیدترین مجموعه شعرم با عنوان «گنجشک‌ها و کلاغ‌ها» را به دست چاپ سپرده‌ام. این مجموعه شامل دو بخش سروده‌هایی با محوریت و موضوع «گنجشک» و «کلاغ» است.

وی توضیح داد: طی 50 سال شاعریم برخی از شاعران و بزرگان حوزه ادبیات بن‌مایه‌های شعری من‌ چون «عشق»، «مرگ» و «شیراز» را در شعرهایم تشخیص داده و ارایه کرده بودند. برهمین اساس خسرو قمر که پیش‌تر کتاب «اما پرنده و گل» را درباره آثار و شعر من تدوین و منتشر کرده بود، به نام 30 پرنده در شعرهای من اشاره کرد.

این شاعر در پایان افزود: طبق نظر خسرو قمر نام 30 پرنده در شعرهای من بارها به‌کار رفته و در میان آن‌ها «گنجشک» و «کلاغ» فراوانی بیشتری داشته است. برهمین اساس از سوی قمر بیش از 130 قطعه شعرم با این دو بن‌مایه گردآوری شد که در نهایت از میان آن‌ها 85 قطعه شعر را انتخاب و در این کتاب ارایه کرده‌ام.

منصور اوجی متولد نهم آذر 1316 در شیراز است. وی مدرک کارشناسی‌ خود را در رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشدش را در رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران دریافت کرده است. همچنین دوره کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی 50 سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.

«باغ شب» (1344)، «خواب درخت و تنهایی زمین»(1344)، «شهر خسته»(1346)، «برگزیده اشعار»(1349)، «این سوسن است که می‌خواند(1349)، «مرغ سحر»(1356)، «صدای همیشه»(1357)، «شعرهایی به کوتاهی عمر»(1358)، «حالی است مرا»(1368)، «کوتاه مثل آه»(1368)، «خوشا تولد و پرواز»، «دروقت حضور مرگ»(1389) و «شعرهای مصری»(1389) برخی از آثار این شاعرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط