یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
«حیرانی‌ها»ی اوجی منتشر می‌شود

منصور اوجی جدیدترین مجموعه شعرش را با عنوان «حیرانی‌ها» در چهار دفتر از سوي انتشارات فصل پنجم در دست انتشار دارد.*

اوجی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت:  جدیدترین مجموعه شعر من با عنوان «حیرانی‌ها» در چهار دفتر گردآمده است. بیش از 100 قطعه شعر این مجموعه طی سه سال اخیر و در قالب‌های سپید و نیمایی سروده شده‌اند.

وی افزود: دفتر نخست این مجموعه با همان عنوان «حیرانی‌ها» شعرهایی را با موضوع حیرت شامل می‌شود. دفتر دوم «قالی» نام دارد و بن‌مایه‌های تکرار شده در شعرهای این دفتر قالی ایرانی است. «گل» و «پیری و مرگ» نیز موضوعاتی هستند که در دفتر سوم و چهارم در قالب شعرهای خود به آن‌ها پرداخته‌ام. 

اوجي درباره آخرين اثر منتشر شده‌اش توضيح داد:چندی پیش مجموعه شعر «کتاب کلمات» من منتشر شد. موضوع شعرهای این اثر درباره شعر است و سه فصل را شامل می‌شود که در قالب سپید و نیمایی سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: «شعر»، «شاعر» و «جهان شاعرانه» عنوان فصل‌های این دفتر شعر هستند و در هر فصل اشعاری پیرامون این موضوعات گنجانده شده است. «کتاب کلمات» بیش از 100 قطعه شعر را شامل می‌شود.

این شاعر افزود: این مجموعه در حقیقت جلد دوم «ش‍ع‍ر، چ‍ی‍زی‍س‍ت‌ ش‍ب‍ی‍ه‌ گ‍رگ‌» به حساب می‌آید که دربرگیرنده 140 قطعه شعر درباره شعر و شاعران ایران و جهان بود و از سوي انتشارات نوید شیراز در سال 1382 به چاپ رسید.‌

منصور اوجی متولد نهم آذر ۱۳۱۶ در شیراز است. وی مدرک کارشناسی‌ خود را در رشته فلسفه از دانشگاه تهران و کارشناسی‌ارشدش را در رشته علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران دریافت کرده است. همچنین دوره کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه شیراز گذرانده و طی ۵۰ سال این رشته‌ها را در مرکز تربیت معلم و دانشگاه تدریس کرده است.

«باغ شب»(۱۳۴۴)، «خواب درخت و تنهایی زمین»(۱۳۴۴)، «شهر خسته»(۱۳۴۶)، «برگزیده اشعار»(۱۳۴۹)، «این سوسن است که می‌خواند(۱۳۴۹)، «مرغ سحر»(۱۳۵۶)، «صدای همیشه»(۱۳۵۷)، «شعرهایی به کوتاهی عمر»(۱۳۵۸)، «حالی است مرا»(۱۳۶۸)، «کوتاه مثل آه»(۱۳۶۸)، «خوشا تولد و پرواز»، «دروقت حضور مرگ»(1389) و «شعرهای مصری»(1389) برخی از آثار این شاعرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط