سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
رشد 112 درصدي اعضای کتابخانه‌های اصفهان در 6 ماه نخست سال

معاون مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از رشد 112 درصدي اعضای کتابخانه‌‌های این شهرستان اصفهان در شش ماهه نخست سال 91 در مقایسه با سال گذشته خبر داد.-

حسن عینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌ها در شش ماهه نخست امسال، 79 هزار و 249 نفر بود، در حالی که در شش ماهه نخست سال گذشته این تعداد 37 هزار و 349 نفر بودند.

وی افزود: برنامه‌های گسترده‌ای برای جذب افراد علاقه‌مند به کتابخانه‌ها در این مدت برگزار شدند که مسابقات کتابخوانی، برپایی جشنواره‌ها و طرح‌های جدید برخی از نمونه‌های آن‌ها به شمار می‌آیند.

عینی در بخش دیگر سخنان خود به میزان امانت‌دهی کتاب در شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 321 هزار نسخه کتاب امانت گرفته شده، در حالی که سال گذشته این آمار 290 هزار نسخه بود و این موضوع نشان‌دهنده رشد 11 درصدی است.

وی اظهار کرد: با افزوده شدن کتابخانه‌های فرزانگان و امام خمینی (ره) به مجموع کتابخانه‌های شهرستان اصفهان، تعداد کتابخانه‌های اصفهان 32 باب شده است.

عینی با اشاره به دیگر اقدامات سال جاری در کتابخانه‌های شهرستان اصفهان، یادآور شد: اکنون تمام کتابخانه‌ها به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور و اینترنت پرسرعت برای دسترسی آسان‌تر اعضا به منابع کتابخانه‌ای متصل شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط