پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
مجموعه سه جلدی راهنمای معلم «کار و فناوری» در راه است

مولف و کارشناس حوزه آموزش و پرورش از به پایان رسیدن تالیف مجموعه سه جلدی راهنمای معلم «کار و فناوری» خبر داد و گفت: این مجموعه به‌زودی از سوی اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی در اختیار معلم‌های پایه ششم ابتدایی قرار می‌گیرد._

سیدمحمود صموتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار کرد: کتاب درسی «کار و فناوری» ویژه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با هدف آشنایی با دنیای کار و کسب بعضی از مهارت‌ها همزمان با بازگشایی مدارس در میان دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: این درس علاوه بر کمک برای رفع بعضی از نیازهای روزمره زندگی شخصی و خانوادگی، زمینه اشتغال آینده دانش‌آموزان را پس از فارغ‌التحصیلی فراهم می‌کند.

کارشناس حوزه آموزش و پرورش افزود: دفتر برنامه‌ریزی و تالیف آموزش‌های فنی ـ حرفه‌ای و کاردانش برای این اثر، مجموعه سه جلدی راهنمای معلم را هم تالیف کرده است.

صموتی توضیح داد: جلد نخست این مجموعه، پروژه‌های مرتبط با کار و فناوری را در بردارد. «خودرو کشی»، «دقت‌سنج»، «خودروی برقی»، «دستگاه مشابه‌نگار»، «گردونه تصاویر»، «آینه‌های کروی»، «یک وسیله سرگرمی به نام چی به چی مربوطه» و «ساک دستی» عناوین این پروژه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مولف کتاب درسی «کار و فناوری» هدف از تالیف این مجلد را آشنا کردن دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با فرآیند ساخت یک محصول، آشنایی با چالش‌هایی که دانش‌آموزان در فرآیند ساخت با آن‌ها مواجه‌اند و یافتن راهکارهای اساسی برای از میان برداشتن این چالش‌ها دانست.

کارشناس حوزه آموزش و پرورش افزود: دو جلد دیگر این مجموعه به‌ترتیب ویژه پودمان‌های کار برای بخش صنعت و خدمات کشاورزی‌اند. کسب قدرت ساخت یک وسیله توسط دانش‌آموزان و هماهنگ کردن ذهن و مغز با دست و چشم دانش‌آموزان برای تولید یک محصول از جمله اهداف تالیف این مجلدها به شمار می‌آیند.

وی عنوان کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این مجموعه سه جلدی را برای گذراندن فرآیند چاپ، تایپ، صفحه‌آرایی، تصویرگری و صحافی به اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی تحویل داده است.
 
صموتی در پایان گفت: مجموعه سه جلدی راهنمای معلم «کار و فناوری» در چند روز آینده در اختیار معلم‌های پایه ششم ابتدایی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط