شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۷
كتاب عكس «تاوان» در آمريكا منتشر نمي‌شود

كمپاني فيلم‌سازي يونيورسال آمريكا مانع انتشار كتاب «تاوان: چشم‌انداز دانكرك» شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از رويترز، «پم آينسلي» عكاس انگليسي همه كارهاي لازم براي انتشار كتاب عكس هاي پشت صحنه فيلم «تاوان» را انجام داده بود كه با ممانعت از انتشار كتاب از سوي كمپاني يونيورسال روبه‌رو شد.
 
فيلم تاوان كه در هفت زمينه براي دريافت جايزه اسكار كانديدا شده و از فيلم هاي تحسين شده سال 2007 است، بر مبناي رماني از «يان مك ايوان» به همين نام ساخته شده است. 

پم آينسلي مي گويد:‌ «اين مخالفت ويران كننده است. در اين مسير همه مرا اميدوار كرده بودند و آرزوي موفقيت اين كتاب را داشتند. حتي يان مك ايوان براي اين كتاب آرزوي موفقيت كرده بود». 

آينسلي كه در جريان فيلمبرداري با گروه همراه بود و عكس هاي پشت صحنه اين فيلم را تهيه كرده است، كتابش را ابتدا براي چاپ در انگلستان آماده كرد تا آن را با عنوان « فيلمبرداري تاوان : تصاويري از مردم محلي» منتشر كند. اما پس از موفقيت فيلم در لوس آنجلس و استقبالي كه از آن به عمل آمد او بر آن شد تا اين كتاب را با عنوان «تاوان : چشم انداز دانكرك» در آمريكا نيز منتشر كند. 

او براي انتشار كتابش در آمريكا كارهاي تبليغاتي لازم را هم انجام داده و با 800 شعبه براي انتشار اين كتاب در سراسر آمريكا مذاكرات لازم را به نتيجه رسانده بود. 

با اين حال در شرايطي كه همه چيز آماده بود، كمپاني فيلم سازي يونيورسال مانع انتشار كتاب شد. دليل اين استوديو اين است كه تصاوير كتاب بيشتر بر مبناي جنگ تنظيم شده در حالي كه آنها نمي خواهند «تاوان» به عنوان فيلمي با مضمون جنگي شناخته شود.
آينسلي مي گويد فقط تعداد معدودي از تصاوير به صحنه هاي جنگ اختصاص يافته است. 

در هر حال شعبه انگليسي كمپاني يونيورسال با انتشار كتاب در انگلستان موافقت كرده و اين عكاس انگليسي كه به عنوان زن كارآفرين سال 2007 برنده جايزه سال شده بود، از فروش اين كتاب در زادگاهش نگران نيست. 

او گفت كمپاني يونيورسال مجموعه بزرگي است و من براي به كرسي نشاندن حرفم، توان مبارزه با آن را ندارم.

ترجمه: رويا ديانت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها