به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، ناشران و مردم با استفاده از خدماتی که در نمایشگاه مجازی کتاب بهصورت آنلاین ارائه میشود، میتوانند از امکانات در امنیت و به دور از خطرهای همهگیری بیماری کووید19 استفاده کنند، این طعم شیرین فناوری بود که با همکاری شرکت ملی پست و موسسه خانه کتاب به مردم چشاندهشد.
به گفته سبحانیفر در طول دوران برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، شرکت پست و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران توانستند طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانند.
وی افزود: شاهدیم آمار ناشران نسبت به آنهایی که سال گذشته در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کرده بودند، افزایش پیدا کرده است. این نشان از موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب دارد. امسال با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد، پیشبینی میشود که فروش کتاب از سال گذشته بیشتر باشد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب، بسیاری از هزینهها کاهش یافتهاست، ادامه داد: ازجمله میتوان به هزینههای غرفهداران اشاره کرد که به شدت کاهش یافته است، زیرا هزینه سفر، خطرهای سفر، هزینه اجاره غرفه و ... همه برطرف شد، اینها همه طعم شیرین فناوری است.
تمهیدات ویژه پست برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب
سبحانیفر درباره امکاناتی که شرکت ملی پست در دومین نمایشگاه مجازی کتاب در اختیار مردم قرار خواهد داد، توضیح داد: برای این نمایشگاه تمهیدات ویژهای در نظر گرفته شده است. با حدود 1500 خطوط شهری و استانی و با تعداد 11 هزار دفتر قبول مرسوله، در خدمت ناشران و مردم هستیم. در استانهای تهران، قم، مشهد و... که تعداد ناشران بیشتر است، امکانات بیشتری در نظر گرفته شده است. برای مثال در مناطق پُرترافیک تهران 9 شعبه ثابت و 9 شعبه سیار فراهم کردیم. همچنین این امکان را فراهم کردیم که اگر ناشری بیش از فرآیند جمعآوری پست فروش داشت، بتواند بستههای خود را در مرکز توزیع مکاتبات تحویل بدهد.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست شرایط برای برگزاری نمایشگاه خوب و آبرومند و خدمترسانی به مردم فراهم است.
وی افزود: اهل قلم و فرهنگ میتوانند از فرصت فراهم شده استفاده کنند، امیدواریم با اطلاعرسانی خوب اصحاب رسانه، بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و طعم شیرین فناوری را بچشند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره روند ارائه خدمات در زمان ارسال بسته از طرف ناشر و رسیدن کتاب به دست مخاطب بیان کرد: زمان دریافت بسته پستی و زمان تحویل به مخاطب پیامک ارسال میشود. افراد کامل در جریان ارسال کتاب قرار میگیرند؛ همچنین افراد با استفاده از کدرهگیری میتوانند کتاب را رهگیری کنند که در کدام مرحله از پست قرار دارد و حتی میتوانند به شماره تلفن فرد موزع بسته، دسترسی داشته باشند.
سبحانیفر از ناشران درخواست کرد تا در لفافبندی بستههای پستی توجه لازم را داشته باشند و ادامه داد: در صورت بستهبندی درست کتابها شاهد آسیبدیدگی کتابها نخواهیم بود، چراکه شرکت پست 4 هزار جعبه بزرگ و 7 هزار جعبه کوچک برای جابجایی بستهها در نظر گرفته است تا بتوانیم بستهها را به سلامت به دست مخاطب برسانیم.
نظر شما