شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
نام‌گذاری یکی از معابر شهر ازنا به نام «حکیم نظامی»

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا از مصوبه نامگذاری یکی از معابر این شهر به نام حکیم نظامی خبر داد.

حسین اسلامی‌نیا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان گفت: در جلسه‌ نامگذاری معابر ازنا، پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامگذاری تقاطع بلوار هاتف اصفهانی و بلوار خلیج فارس به «حکیم نظامی گنجوی» مصوب شد.
 
وی ضمن تشکر از همکاری و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر ازنا گفت: این اقدام با هدف پاسداشت مفاخر فرهنگی شعر و ادب کشور انجام شده است و با توجه به اینکه از 14 تا 21 اسفند‌ماه به نام هفته بزرگداشت حکیم نظامی در سراسر کشور برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد، در استان لرستان و به فراخور آن در شهرستان ازنا نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که برای علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌‌شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا با اشاره به اینکه همایش بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در ازنا برگزار خواهد شد، افزود: موضوعات این همایش عبارت‌اند از جایگاه نظامی در شعر و ادب پارسی و ظرفیت‌های نمایشنامه‌نو‌یسی در آثار حکیم  نظامی.

وی با بیان اینکه سخنرانی همراه با مناجات‌خوانی، نظامی‌خوانی و اجرای موسیقی از دیگر بخش‌هایی خواهد بود که در این همایش اجرا خواهد شد، گفت: 14 اسفند‌ماه ساعت 15 و 30 دقیقه در محل مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا میزبان علاقه‌مندان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها